מטיפול לקוי ועד לסיבוך קריטי בלידה: איך נגדיר רשלנות רפואית במהלך ההיריון?

0
337
קרדיט PIXABAY

מקרים של רשלנות רפואית במהלך תקופת ההיריון ועד הלידה הפכו לתופעה נרחבת שעלולה לקרות בכל משפחה. ולעיתים, רשלנות זו עלולה להוביל אף להשלכות קריטיות ומסכנות חיים. אם אתם חושדים שחוויתם רשלנות רפואית במהלך ההיריון או בלידה, מאמר זה יעניק לכם מידע על אודות מקרים שנחשבים רשלנות רפואית בהיריון ומה כדאי לעשות כדי לתבוע פיצוי.

מהי ההגדרה של רשלנות רפואית בהיריון?

לפני שמתחילים לנקוט צעדים או הליכים משפטיים, חשוב להבין איך מגדירים רשלנות רפואית בהריון. אף על פי שהחוק אינו מגדיר בצורה מפורשת מהי רשלנות רפואית בהיריון, מהבחינה המעשית מדובר בכל פעולה של גורם רפואי שחורגת מהסטנדרט המקובל והסביר בעולם הרפואה, ושגרמה נזק למטופלת או לעובר. אותו גורם רפואי יכול להיות רופא, מתמחה, אח או אחות או כל בעל תפקיד שעובד במסגרת בית החולים או המרפאה ואמור להעניק מענה למטופלת. וכן, ההתרשלות בתפקידו של הגורם הרפואי גרמה לנזק למטופלת או לעוברה.

באילו מקרים נחשוד ברשלנות רפואית?

קשה להבחין ברשלנות רפואית כשהיא מתרחשת בזמן אמת, ולרוב ניתן לזהות אותה רק לאחר שמתרחש נזק. רשימת המקרים שעלולים להיחשב רשלנות רפואית ארוכה מאוד, ובהיריון מדובר בכל מקרה שבו התנהלות לא סבירה של הצוות הרפואי גרמה נזק למטופלת או לעובר. כמה מהמקרים השכיחים לרשלנות רפואית בהיריון הם למשל החמצה של מום או תסמונת גנטית בעובר, אי מניעת לידה מוקדמת שעלולה להיות כרוכה בנזקים חמורים לתינוק, מות עובר ברחמה של המטופלת עקב מצוקה שלא זוהתה בזמן, רשלנות בביצוע גרידה, רשלנות בשל אי מסירת מידע למטופלת על בדיקות ההיריון הקיימות ועוד.

חוויתם רשלנות רפואית במהלך ההיריון? זה מה שאפשר לעשות

אם חוויתם היריון שהסתיים בלידת ילד עם מום או שאתם חושדים שנגרם לכם נזק כתוצאה מהטיפול בכם המהלך ההיריון או הלידה, מומלץ לפנות לייעוץ עם עורך דין המתמחה בתביעות רשלנות רפואית בהיריון. עורך דין שמתמחה במקרים אלה יוכל לבחון היטב אם אכן מדובר במקרה של רשלנות רפואית שתזכה אתכם בפיצויים כספיים. אם הצוות הרפואי אכן הפר את חובת הזהירות המצופה ממנו, עורך הדין יפעל במטרה להוכיח בפני בית המשפט את הקשר בין הנזק שנגרם לאם או לעובר לבין התנהלות הצוות הרפואי בזמן הטיפול באם, ובהתאם לדאוג למיצוי הזכויות של המטופלת.
לצורך הצגת ההוכחות בפני בית המשפט, תצטרכו לאסוף את כל החומר הרפואי הרלוונטי שהצטבר במהלך המעקב אחר ההיריון, ולעיתים יש צורך באיסוף מסמכים רפואיים הנוגעים להריונות מוקדמים או מאוחרים יותר. כשתסיימו לאסוף את כל המסמכים, נתחו אותם לעומק ונסו לבדוק את השתלשלות העניינים שהובילה לנזק שנגרם. לבסוף, הגישו את החומר הרלוונטי לעורך דין שמתמחה בתחום זה ולרופא מומחה שאתם סומכים עליו, ובררו אם קיימת האפשרות להגיש תביעה על רשלנות רפואית. במקרה שבו הגורמים המקצועיים סבורים שהתרחשה רשלנות, תוגש תביעה לבית המשפט. חשוב לציין כי לא ניתן להוכיח את התביעה ללא חוות דעת רפואית מקצועית שתתמוך בטענותיכם.

לסיכום

רשלנות רפואית בזמן ההיריון הפכה לתופעה שכיחה יחסית בישראל, והיא כוללת שורה ארוכה של מקרים שעשויים להיחשב כרשלנות של הצוות הרפואי המטפל באם ההרה ובעוברה. אם אתם חושדים שנגרם לכם נזק עקב הטיפול או היעדר הטיפול הרפואי שקיבלתם במהלך ההיריון, מומלץ לפנות לעורך דין המתמחה במקרי רשלנות רפואית למטרת ייעוץ ובדיקת הצעדים המשפטיים שבהם תוכלו לנקוט לקבלת פיצויים. רק בריאות!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here