בדיקה גנטית לסרטן

0
49
קרדיט - Canva

המאבק בסרטן על סוגיו השונים – סרטן הלבלב, סרטן השד, סרטן הערמונית, סרטן ריאות ועוד – הוא אחד המאבקים המרכזיים של המין האנושי במאה ה-21. למרבה הצער היקף התמותה ממחלות הסרטן השונות עדיין גבוה מאוד, ולכן ישנה חשיבות רבה לנקיטת כל הצעדים שעשויים לצמצם את היקף התחלואה ואת מספר המתים בטרם עת עקב גידולים סרטניים. בפרט מומלץ להקדים תרופה למכה, וכחלק מכך לערוך בדיקה גנטית לסרטן במקרים שבהם הסיכון לחלות במחלה גבוה מהרגיל. פרופ' ציפורה פליק-זכאי מספקת את השירות ואיתו ייעוץ מתאים על בסיס בקיאות מקצועית מעמיקה בתחום הספציפי הזה.

למה חשוב לבצע בדיקה גנטית לסרטן כשנמצאים בסיכון?

* שקט נפשי – אדם שקרוב משפחה מדרגה ראשונה שלו חלה באחד מסוגי הסרטן, ובפרט אלה הקטלניים, חווה באופן טבעי מתח רב. בדיקה גנטית שמוכיחה כי אין אצלו מוטציות בגנים הרלוונטיים תסייע לו לחיות בשלווה (כשכמובן חשוב להקפיד גם על אורח חיים נכון כדי למזער את הסיכון לחלות למינימום).

* היערכות מיטבית – אדם שיודע כי הגנים שלו גורמים לכך שהוא נמצא בסיכון מוגבר ללקות בסרטן מסוג מסוים יכול להיערך בהתאם. כשמתנהלים באופן מושכל, מתוך זהירות מוגברת, ובחלק מהמקרים גם נוקטים בצעדי מנע מתאימים, נשארים בריאים וללא גידולים ממאירים – גם עם גנים שיש בהם מוטציה.

ייעוץ מקיף ומקצועי

בדיקה גנטית לסרטן עשויה להיות ההבדל בין לחלות במחלה קשה ואכזרית כמו סרטן לבין חיים בריאים ונעימים. בפרט זה המצב אצל מי שבמשפחה שלהם התגלו מקרים דומים, וגם כשאורח החיים כולל חשיפה לגורמים מסרטנים. מעבר לבדיקה עצמה של הרצף הגנטי, למשל בצמד הגנים BRCA1 ו־BRCA2 שהתגלו כקשורים לסיכון לחלות בסרטן השד, סרטן הלבלב וסרטן הערמונית, ישנה חשיבות רבה לאיכות הייעוץ פרופ' ציפורה פליק-זכאי הינה מומחית עולמית בתחום רגיש זה, שאותו היא חוקרת עשרות שנים. עוד חשוב להדגיש כי הייעוץ של פרופ' פליק-זכאי מוכר לצורך החזרים ע"י כל קופות החולים במסגרת שירותי הרפואה המשלימה וכן ע"י חברות ביטוח, בהתאם לתנאי הזכאות הספציפיים של כל אדם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here