מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב

0
778
מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב
קרדיט freepik

ב-1 לאוגוסט 2021 ייכנסו לתוקף אי אילו תקנות המבקשות מהורים להתקין ברכם מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב. בכנסת עלו קולות לדחות את אישור התקנה כדי שיהיה ניתן לבדוק דרכים יותר אופטימליות לאפשר את מטרת המערכת. בכתבה זו נסקור מערכת אפשרית שמחזיקה בתקן מתאים למטרה זו.

מה תפקידה של מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב?

מהי מטרת מערכת ההתרעה? ובכן, מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב מבקשת לנטר את נוכחותו של ילד או תינוק בכיסא הביטחון שמאחורי הרכב, ולהודיע על כך באם היא מזהה שהילד נשאר ברכב. למעשה, התקנות המבקשות להתקין מערכת שכזאת בכל רכב פרטי המסע ילדים מתחת לגיל 4. עוד כתוב, כי על המערכת לעמוד בדרישות התקן האיטלקי, ובאם יהיו תקינות אחרות בעולם יהיה ניתן לאמץ גם אותן. ייתכן שההסתמכות על תו תקן קיים בעצם מאפשרת לפשט את הרגולציה, במקום לנסות להוסיף תקן חדש.

מה אומרות התקנות על מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב?

באופן עקרוני, באם התקנות יקבלו את אישורן ותהיינה אכיפה בנושא (החל מינואר 2022), הדבר יתבטא בקנס בגין הסעת ילדים מתחת לגיל 4, באם לא מותקנת מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב פרטי. הקנס יעמוד על 250 ₪, כמו גם על 4 נקודות. בהצעה המקורית לתיקון התקנות, עלתה הצעה להחיל את הבקשה להתקנה של מערכת שכזו על כל רכב פרטי המסיע ילדים מתחת לגיל 5, לא רק מתחת לגיל 4. ועם זאת, מתוך הרצון להסתמך על תקן קיים (האיטלקי, כאמור), ומתוך התחשבות בנתונים מסוימים על שכחת ילדים ברכב, הוחלט להסתפק בתקרה של עד גיל 4. 

כאמור, התקנות אמורות להיכנס לתוקף ב-1 לאוגוסט (2021), ואכיפתן צפויה להתחיל בפועל בראשון לינואר (2022), ולהימשך עד ה-1 לאוגוסט (2023). שלאחר מכן משרד התחבורה יתבקש להציג מחקר כדי לבדוק אם יש טעם להאריך את תוקפן.

מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב: אפשרות פוטנציאלית

אם כן, לו היו רוצים הורים להקשיב לתקנות החדשות ולרכוש מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב  – מה היו יכולים לרכוש? ובכן, TYPPY CARE, המותג לבטיחות ונוחות הילד, מאפשר את המצאתן של מערכות אבטחה טכנולוגיות, לתמיכה ברובד הזה בדיוק. מעבר לכך שמדובר למותג עם תקן איטלקי, שנמכר באיטליה עוד משנת 2017 (ועל פי כן עונה להוראות התקנה הישראלית),  מדובר במוצר שיכול לסייע בהתרעה על שכחה שכזאת.

למעשה, ה-TYPPY PAD הוא התקן שמכיל כרית בלוטות', שניתן לחבר למושב הבטיחות של הילד. המושב עצמו מנטר את נוכחות הילד, כך שאם מישהו יוצא בלי הילד – הוא יכול לקבל התראה. הכרית מתקשרת באמצעות אפליקציה ייעודית. כלומר, הטלפון כבר יתריע במקרה של שכחה. הכרית ניתנת להתקנה בקלות במושבי בטיחות ברכב ואת הבד שלה ניתן להסיר ולכבס.  הסוללה של הכרית יכולה להחזיק ל-4 שנים כאשר עושים בה שימוש ממוצע של שעתיים ביום, וניתן לנטר את רמת הסוללה ברגע נתון. ניתן לנהל 4 כריות שכאלה באמצעות אפליקציה ייעודית. את האפליקציה ניתן להתקין הן על מכשירי אנדרואיד והן על מכשירי אפל.

מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב – TIPPY PAD

על כן, אם נרצה לסכם זאת, TIPPY PAD היא מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב שמנטרת את נוכחות הילד על כס מושב הביטחון. אם היא מזהה שהרכב עדיין נמצא, היא שולחת התראה כדרך האפליקציה. ניתן לצרף כ-4 מערכות כאלה לאפליקציה אחת. את האפליקציה ניתן להתקין על סוגי טלפונים רבים. הכרית עצמה יכולה להיות מאוד פשוטה להסרה ולניקוי ויכולה להחזיק כמה שנים, תלוי בשימוש היומיומי. ניתן בכל עת לנטר את הסוללה ולעקוב אחר רמתה. 

מערכת התרעה על שכחת ילדים ברכב: TIPPY FI

ומה עושים במקרה שאין סמארטפון? מה אם לא רוצים להשאיר את התרעות המערכת עבור יכולתו של הסמארטפון להתריע? ובכן, במקרים שאין סמארטפון, ו/או במקרים שלא רוצים שהסמארטפון ישמיע קולות או יקבל את האחריות – יש פתרון אחר. הפתרון הנוסף הוא FI-TIPPY, ואנחנו נסביר.  ה-FI-TIPPY הוא מעין אביזר, שה-TIPPY PAD יכול לתקשר ולהתממשק איתו. כך שבמקום לעשות שימוש באפליקציה כדי לקבל התרעה מטעם המערכת, ניתן לעשות שימוש ב-FI.  למעשה, ה-FI יכול לתקשר עם ה-PAD ללא גישור של טלפון סלולרי. כל שמתבקש זה להתקין את ה-PAD נכונה ולעיין בסרטוני ההדרכה ושלל הוראות הרלוונטיות.

כך שבדרך זאת ניתן להתקין מערכת למניעת שכחת ילדים ברכב, גם מבלי להחזיק בסמארטפון ו/או מבלי לעשות בו שימוש. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here