שיקום היחסים עם הילדה

0
2194
שיקום היחסים עם הילדה

אנו ההורים לא למדנו כיצד לחנך את ילדינו בבית ספר,ביום בהיר אחד הפכנו להורים ומאותו הרגע אנו מתפקדים מתוך נסיון החיים,מה שקראנו על הורים וילדים וממה שראינו בבית כיצד הורינו גידלו אותנו, זה בית הספר שלנו להורות ואין להקל בכך ראש, זה הרבה מאד.

מכורח הנסיבות אנו ההורים עשינו, עדיין עושים וודאי גם נעשה טעויות בגידול ילדינו וזה טבעי לגמרי, השאלה הנשאלת היא, איזה משקל אנו נותנים ליחסינו עם ילדינו ועד כמה אנו מוכנים להשקיע ולשקם היכן שטעינו. היחסים עם הילד עוברים טלטלות רבות במהלך השנים, מחד הנסיון שלנו לגרום לילד אושר ומאידך להציב לו גבולות ("ללמד אותו לציית לנורמות החברתיות המקובלות"), הדרך הטובה ביותר ליצירת קשר בריא עם הילד היא למצוא את דרך המלך,למצוא את האיזון הנכון בין השניים.

השקעה לטווח ארוך

הקשר שנבנה עם השנים בין הורה לילדיו הוא פרי ההשקעה שלנו, האמון שנוצר בננו תלוי במה שהקנינו, זו השקעה יומיומית אשר נושאת פרות באופן מיידי, אמנם תוך תסכולים רבים בדרך, אולם צריך לזכור תמיד שזה תהליך. בהנחה שהקשר הוא בריא וההורה מבצע את תפקידו כראוי כך ניתן יהיה לנבא נכונה את עתיד ילדינו בטווח הרחוק, דבר שיסב לנו ההורים מעט נחת.

בחינוך,במקום בו זרעת תראה כי יניב פרות.

מבחן להורות טובה מספיק

הורה נושא עמו את כל מטעניו וחוויות חיוו. יהיה מי שיאמר שהוא ינחיל זאת גם לילדיו דהיינו אם הוריו עשו טעויות קשות עמו הוא יחזור על אותן השגיאות עם ילדיו מעין מחזוריות שכזו כמו גלגל ,מה שהיה הוא שיהיה, יש בכך מן האמת אולם ניתן לשנות זאת. שאל את עצמך, האם ברגע של משבר או קושי רציני בחייו של ילדך הוא יראה בך כתובת? אם ענית בלב שלם שכן, הרי עשית עבודה טובה עם ילדך, הייה מרוצה! ואם ענית בכנות לא, והיית מוכן להביט לרגע פנימה ולומר לעצמך את האמת, אזי שחצי הדרך כבר נעשתה ,אל תחשוש, הגיעה העת בה עליך להתחיל לשקם את יחסיך עם ילדך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here