תקשורת משפחתית בריאה

0
2142
תקשורת משפחתית בריאה

החברה בעידן החדש הפכה לחברה מסמיכה, מעניקה תעודות ורשיונות לעסוק בכל דבר ועניין. דווקא במקצוע החשוב ביותר בעולם – להיות הורה, למרות הספרות הענפה לא ניתן ללמוד באופן מסודר בשום אוניברסיטה מוכרת,למרות שהמודעות בתחום ההורות הולכת ומתפתחת. נושא ההורות על כל מורכבויותיו והעניין הרב שיש בו באופן טבעי לא הפך למדע של ממש.

מקצוע עם אפס דרישות חיצוניות הוא ההורה, נשאלת השאלה האם כל אדם ראוי שיהיה הורה, ילדים זה שמחה מישהו אמר פעם ויש בכך מן האמת, אולם האם מישהו הקדיש מחשבה לכמה זמן נדרש הורה ממוצע להקדיש לילדיו ביומיום עוד בטרם הביאם לאויר העולם, על מנת שיגדלו להיות בני אדם החיים חיים עם משמעות. להביא ילד לעולם זו השקעה של מספר דקות, רבים מידיי הם אלה הרואים בלידה עצמה כהשלמת המשימה, ואינם מבינים כי המשימה החלה רגע אחד לפני תשעה חודשים והיא לא תושלם עד סוף ימינו-זו משימה לכל החיים!

ישנם מחקרים המראים כי בן האנוש מנצל עד כעשרה אחוזים מיכולתו האינטלקטואלית , סביר להניח כי באלף הבא יוקדשו מאמצים רבים לתכנון הילודה כדי להשביח את איכות הילודה, הרי מי מאתנו לא היה רוצה לחיות בחברה טובה, נעימה ואיכותית יותר.

חשוב לומר וזה עיקר המאמר כי אדם הגדל במשפחה ובסביבה עם תקשורת בריאה האחד עם השני ידע להנחיל זאת גם לדורות הבאים.

כיום, אין ספק כי התקשורת בין הורים לילדיהם הנה חשובה ביותר, במשפחות בהן ההורים נוהגים לשוחח עם ילדיהם לעתים קרובות, הישגיהם גבוהים יותר ומן הסתם הנם קשובים יותר לסובבים אותם.

חשוב לזכור שסוג התקשורת בין ההורים לילדיהם ומידת העניין שלנו ההורים בתחומי עיסוקיהם היומיומיים הם מרכיב חשוב ביותר ביצירת תקשורת משפחתית בריאה.

אם לעולם ההורות הנכם מתכוננים להיכנס הכינו עצמכם לקראת משימה כיבדת משקל, לימדו מהר ככל האפשר את חוקי משחק ההורות, היכנסו לכך באהבה, שוחחו יומיום, הקשיבו והעיקר להיות שם כשצריך.

אם הנכם הורים, זכיתם במתנת אל, קבלו זאת באהבה, אפשרו לעצמכם להינות ממנה וזיכרו כי להתענינות ולהידברות משקל רב בבניית הקשר המשפחתי שלכם, הקדישו לכך כמה שיותר, זה לא מובן מאליו, יש שלא זכו בכך,תהנו מהמתנה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here