מהן הדרכים למניעת הזדקנות מוקדמת של העור?

0
1225
מהן הדרכים למניעת הזדקנות מוקדמת של העור?
קרדיט FREEPIK

לאורך השנים העור סובל מקמטים, מאיבוד של הגוון, מכתמי פיגמנטציה ועוד, אשר מקורם בהיבטים תורשתיים ומשחיקה בגין נזקים סביבתיים. בעוד שבעבר נהוג היה להתייחס לביטוי המבני של שינויים אלו, כמו איבוד של הגמישות וקמטים, הרי שכיום הדרכים למניעת הזדקנות מוקדמת שמות דגש על התגובות הביו-כימיות שמובילות לשינויים הללו. 

בתהליכים אלו של הזדקנות העור משתתפים גורמים רבים. אחד החשובים שבהם הוא חלבון הקולגן, המהווה כרבע עד שליש מסך החלבונים המצויים בגופנו, למעשה כשישה אחוזים ממשקל הגוף כולו. תפקיד הקולגן הוא בנייה של סיבים ברקמות החיבור, ובהן גם העור, וזאת בזכות חוזקו הרב כנגד מתיחות. מאידך, הקולגן איננו גמיש ולכן במקרים רבים הוא משולב עם אלסטין, חלבון אחר המעניק לעור את הגמישות. עוד חשוב לדעת כי הקולגן הינו מולקולה גדולה ולכן אינו יכול לחדור דרך העור, אך הוא מסוגל לספוח הרבה מים ולכן יכול להועיל גם לשיפור מראה העור ולניפוח של קמטוטים. 

מלבד הקולגן ישנם כאמור מרכיבים רבים נוספים, ביניהם אנזימים מסוג MMP שאחראיים לפרימת סיבי הקולגן ומכאן להיווצרות עור רפוי, ומולקולות של סוכר שגם הן מפרקות את הסיבים של הקולגן. על כן, אחת המטרות של תכשירים האנטי אייג'ינג למיניהם היא להפחית את התופעות הללו, לעכב אותן ולעודד את הגוף להגביר את ייצור הקולגן בעצמו.

מגוון תכשירים לעיכוב ומניעת הזדקנות מוקדמת

בשוק מוצעת קשת רחבה של תכשירים ייעודיים למניעת הזדקנות מוקדמת של העור, כל אחד מהם בעל מטרה מיוחדת והרכב חומרים פעילים משלו. למען הדוגמא נביא את ביו-לומין C סרום של חברת דרמלוג'יקה. ויטמין C ידוע כנוגד חמצון חזק הפועל כנגד רדיקלים חופשיים, מולקולות הגורמות הרס לרקמות ותאי העור. בתכשיר זה משולב דור חדש של הוויטמין, המשולב עם חומצה לקטית ופפטיד חדשני לצורך מיצוק, הבהרה ושיפור של סימני הזדקנות, עם מראה יותר בריא של עור הפנים. זהו ויטמין C יציב במיוחד שאינו מתחמצן, המפחית הופעה של קמטוטים וקמטים בעור, מונע נזקים של רדיקלים חופשיים, מסייע בהסרה של תאים מתים ופחית סימני פיגמנטציה. 

דוגמא נוספת מבית דרמלוג'יקה הינו אייג' ריברסל איי קומפלקס, קרם עיניים טיפולי המכיל רטינול להפחתת סימני הזדקנות באזור שסביב העיניים. מדובר בקרם מצוין לטיפול בעיגולים שחורים, פיגמנטציה, קמטוטים ונפיחויות, התורם גם לחות לעור מיובש באוזר העיניים. בתכשיר זה יש פפטידים לשיקום של העור ולעיכוב משמעותי בהופעה של סימני הזדקנות מוקדמת.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here