מדריך לבחירת חומר המוצץ

0
701
מוצץ לתינוק
קרדיט https://bibsworld.com/

פטמות המוצצים בדרך כלל עשויות משני חומרים עיקריים: לטקס גומי טבעי וסיליקון. לעתים קרובות שואלים ההורים איזה חומר עליהם לבחור, ומה עדיף. אז הנה בפניכם מדריך קצר המסביר על שני החומרים כדי לעזור להחליט.

לטקס גומי טבעי

לטקס הוא חומר טבעי העשוי מנוזל חלבי דביק שנקז מעץ החווה. הנוזל מתעדן לגומי החום/צהוב שמוכר מהמוצצים שכולם מכירים: חומר סופר רך, אלסטי וגמיש הדומה מאוד לפטמה הרכה של האם.

החומר הטבעי מגיע עם תהליך הזדקנות טבעי המושפע מהשפעות טבעיות כמו אור UV, אוויר, רוק וחום. הגמישות של החומר מאפשרת לפטמה לשנות צורה וגודל בגלל הוואקום החזק של התינוק, זה אומר שהפטמה במקרים מסוימים יכולה להתרחב אם לא תוחלף בזמן.

יש לחטא מוצצי גומי טבעי תוך כדי טבילה במים חמים ולא להרתיח ולהחליף כל 4-6 שבועות מטעמי בטיחות והיגיינה. מכיוון שלטקס הוא חומר טבעי ייתכנו שינויים בצבע.

סיליקון

סיליקון הוא חומר היפואלרגני, נטול ריח ונטרלי בטעם, הידוע בטוהר שלו. זה 100% נקי מחומרים מזיקים ומשבשים אנדוקריניים כמו BPA, PVC ופתלטים. הפטמה השקופה החלקה אינה רכה כמו לטקס גומי טבעי, אך היא שומרת על צורתה, אינה מזדקנת ויכולה לעמוד בטמפרטורות גבוהות.

קיימים שני סוגים שונים של סיליקון. 1. סיליקון למוצרים למגע עם מזון (בדרגת מזון), או 2. סיליקון למוצרים פרמצבטיים ומכשירי שתלים (בדרגה רפואית). ההבדל העיקרי בין שני הסוגים טמון בשימוש בהם:

סיליקון בדרגת מזון משמש למוצרים למגע עם מזון ובמקרה שלנו לפטמות מוצץ סיליקון, שם חיוניים ערכי מתיחה טובים במיוחד. סיליקון ברמה רפואית משמש למוצרים פרמצבטיים ולהתקני שתלים ונבדק להתאמה ביולוגית, תכונה שאינה רלוונטית לפטמות מוצץ. סיליקון בדרגה רפואית לא בהיכרח מצביע על איכות טובה יותר או תכונות מכניות טובות יותר למוצרים כתוצאה מכך. להיפך, ערכי החוזק, החשובים במיוחד עבור פטמות המוצץ, עלולים אף להידרדר עם סיליקון ברמה רפואית. מסיבות היגייניות עדיין מומלץ להחליף את המוצצים כל 4-6 שבועות.

בחירת מוצץ לתינוק
קרדיט https://bibsworld.com

במה כדאי לבחור? שני החומרים שונים מאוד ויש להם תכונות נהדרות.

חוֹמֶר:

לטקס גומי טבעי הוא חומר טבעי, כאשר סיליקון הוא חומר תעשייתי. הסיליקון בו משתמשים לרוב ליצור המוצצים הוא סיליקון באיכות מזון, שהוא 100% נקי ממרכיבים מזיקים ומשבשים אנדוקריניים כמו BPA, PVC ופתלטים.

עֲמִידוּת:

לטקס גומי טבעי מגיע עם תהליך הזדקנות טבעי המושפע מהשפעות טבעיות כמו אור UV, אוויר, רוק וחום. מוצצי סיליקון חזקים יותר ממוצצי לטקס, הם שומרים על צורתו, אינם מזדקנים ויכולים לעמוד בטמפרטורות גבוהות ולהחזיק מעמד זמן רב יותר. עם זאת, הם אינם רכים כמו מוצצי לטקס.

תַחֲלִיף:

מומלץ על ידי רופאים ומכון התקנים להחליף את המוצצים כל 4-6 שבועות מטעמי בטיחות והיגיינה – ללא קשר לחומר.

אַלֶרגִיָה:

סיליקון הוא חומר ידידותי לאלרגיה, מכאן אם יש לכם אלרגיה ללטקס במשפחה, כדאי לבחור בסיליקון.

ריח וטעם:

הסיליקון הוא חסר ריח וטעם, בעוד ללטקס גומי טבעי יכול להיות ריח וטעם מעט אופייניים של הגומי.

כל התינוקות הם שונים!

כשזה מגיע לפטמה של המוצץ, אין חומר נכון או לא נכון כי כל התינוקות שונים. זה יכול להיות נחוץ לנסות חומרים שונים כדי למצוא את ההתאמה המושלמת עבור הילד שלך. יש תינוקות שמעדיפים חומר מסוים בעוד שלאחרים אין העדפות כלשהן והם יקחו כל חומר שתציעו.

כל מה שנכתב בכתבה מתייחס למוצצי ביבס – מותג פרימיום מדנמרק אשר הושק ב16/05/2022 רשמית בישראל.

זיהוי:

לטקס גומי טבעי רך ודומה לשד האם יותר מסיליקוןרובם בוחרים להתחיל עם לטקס גומי טבעי מכיוון שיש לו תחושה טבעית ורכות יתרה. ניתן לרכוש אותם בחנות אונליין שמציעה את המגוון הגדול ביותר של מוצצי גומי טבעי של המותג האגדי מדנמרק – ביבס.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here