הפרעות שמיעה אצל ילדים

0
1657
הפרעות שמיעה אצל ילדים
מקור FREEPIK

התפתחות של ילדים היא קריטית במיוחד בגיל הרך. מרגע לידתם, הילדים מתפתחים וגדלים, וחשוב לעקוב ששלבי ההתפתחות תקינים אצל הילדים, בהתאם לנורמה של שאר הילדים בגילם. כאשר יש חשד לבעיה כלשהיא, למשל בעיית ראייה או בעיית שמיעה, חשוב לטפל בכך בהקדם, כדי למנוע החמרה של הבעיה או למנוע מצב של אי טיפול בה, שיכול לעכב את ההתפתחות תקינה של הילד. זה יכול ליצור השלכות שליליות על עתידו, אם הבעיה לא תטופל כבר בגיל צעיר. חשוב לאבחן ולטפל בהפרעות שמיעה כבר מגיל צעיר, כדי שהילד יקבל כלים להתמודדות נאותה מול הפרעת השמיעה, וכן טיפולים ואביזרי עזר מתאימים עבורו, כגון מכשירי שמיעה. בנוסף, הפרעת שמיעה אצל ילדים יכולות לפגוע גם בדיבור של הילד וביכולתו לקלוט גירויים במרחב סביבו, ולכן חשוב לאבחן ולטפל בהפרעות שמיעה בהקדם האפשרי, מרגע האבחון, בגיל הצעיר. בכך זה יוכל לתרום לילד להשתלבות מיטבית עבורו בחברה, ולהקל במעט את הקשיים הנלווים להפרעת השמיעה. 

מכשירי שמיעה: למי זה מיועד?

אחת הדרכים לטפל בהפרעות שמיעה אצל ילדים היא לרכוש מכשיר שמיעה המותאם עבורם, בהתאם לדרגת לקות השמיעה. מכשיר שמיעה הוא מכשיר שמניחים אותו בתעלת האוזן, והוא נועד לשפר את השמיעה של מי שסובל מלקות שמיעה, בכל גיל. מכשיר שמיעה יכול להיות מתאים לילדים, מבוגרים וקשישים, בכל גיל, הסובלים מהפרעות ולקויות שמיעה למיניהם. חשוב לבחור מכשירי שמיעה המותאמים לאוזן של המטופל, וכן להתייעץ עם חברות המספקות מגוון של מכשירי שמיעה ואביזרים למיניהם, היכולים להקל על הפרעת השמיעה. אל תחכו ואם אתם מבחינים שהילד שלכם לא מגיב לצלילים סביבו או כאשר אתם קוראים אליו ממרחק סביר, אז כדאי להיבדק ובמידת הצורך, לרכוש מכשירי שמיעה, לאחר האבחון, כדי להקל על הילד וכדי שיוכל לשמוע טוב יותר את סביבתו. 

כיצד תוכלו לבחור את מכשיר השמיעה המתאים ביותר עבורכם?

בחירת מכשיר שמיעה היא בחירה לא פשוטה, יש סוגים שונים של מכשירי שמיעה המותאמים לאוכלוסיות מגוונות, וחשוב לבחור את מכשיר השמיעה המתאים ביותר עבורכם. אתם גם יכולים לקבל החזר מקופת החולים לרכישת מכשירי שמיעה מסוימים שיש עימם הסדר מול הקופה. תוכלו לבחור בין מכשירי שמיעה לבין שתלים, תלוי בדרגת לקות השמיעה. מומלץ לפנות לחברות המספקות מכשירי שמיעה ואביזרי שמיעה למיניהם, כגון בטריות למכשיר שמיעה ואביזרי עזר לשמיעה טובה יותר של הטלוויזיה, למשל, כדי להתייעץ עימם מה המכשיר המתאים ביותר לכם. לאחר מכן, תבחרו את המכשיר המתאים ביותר, כדי שתוכלו לשמוע טוב יותר, ואין יותר מושלם מאשר לשמוע היטב, מול אנשים אחרים, ללא המבוכה וחוסר הנעימות  הנלוות להפרעת השמיעה. בהקשר לכך, מכשירי שמיעה יכולים לשפר משמעותית את איכות החיים, עבור ילדים ומבוגרים, הסובלים מהפרעת שמיעה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here