ביגוד ראשוני לתינוק: מה צריך להכין להגעתו של התינוק החדש

0
477
קרדיט לתמונה Freepik

בשעה טובה אתם מחכים לבואו של תינוק חדש. בזמן שאתן מחכים כדאי שתתחילו להתכונן לקראת בואו של היילוד עם רשימה ארוכה של ציוד הכוללת בתוכה גם ביגוד ראשוני לתינוק. 

רשימת ביגוד ראשוני לתינוק 

ביגוד ראשוני לתינוק כולל שתיים עשרה רגליות ושניים עשר בגדי גוף מעטפת ארוכים או קצרים בהתאם לעונות השנה, כאשר חצי מהם יהיו לבנים וחצי צבעוניים. כמו כן ניתן לקנות רגליות ובגדי גוף צבעוניים בדמות סט תואם. בנוסף, כדאי לקנות חליפה ראשונה עבור היציאה מבית החולים, שלושה אוברולים, שני כובעים ושלושה זוגות גרביים. את הביגוד הזה יש לקנות במידה מתאימה של 0-3 חודשים ובאם מדובר בפג יש לבחור עבורו במידה NB.

ציוד לתינוק יכלול גם שלושה סינרי בנדנה, וכן שישה חיתולי בד רב פעמיים מבד מאה אחוז כותנה, שישמשו אתכם למגוון צרכים, לרבות לפליטה אחר האכלה, כתחליף לסדין עבור החלפת חיתולים, ככיסוי לעגלה ועוד. החיתולים גם מוצעים בשלל עיצובים. מעבר לכך יש לקנות עבור התינוק מצעים ושמיכות מאה אחוז כותנה מתאימות לעונות השנה, כלומר שמיכה עבה לחורף ושמיכה דקה לקיץ, וכן סט מצעים למיטת התינוק הכוללת סדיניות וסט מצעים לעריסה עם מגן ראש, וכן סט מצעים לעגלה. עבור רחצת התינוק יש לקנות שלוש מגבות רכות עם כובע עשויות ממאה אחוז כותנה.

מידע קצת יותר מעמיק בנושא

אחרי שקיבלתם רשימה כללית של ביגוד ראשוני לניו בורן, כדאי להיכנס יותר לעומק לגבי בחירה של כל פריט. בתור התחלה הפריט הכי שימושי בשידת התינוק יהיה בגד הגוף שתמיד כדאי שיהיה עוד ממנו, שתדרשו להחליפו כמה פעמים ביום בגין פליטות, זיעה, לכלוך שבורח מהחיתול ועוד. הבגד ימנע את חשיפת בטנו הרגישה של התינוק וישמור עליה חמימה ומוגנת.

עדיף שהבגד יהיה בגזרת מעטפת שקל ונוחה להעבירה מעל לראש התינוק. בנוסף, חשוב שהבד של בגד הגוף יהיה עשוי ממאה אחוז כותנה במידת חום המשתנה בהתאם לעונת השנה, מאריג כותנה דק וקיץ, ופלנל לחורף ועונות מעבר. בנוסף, יש לזכור כי עורו של הניו בורן מאוד רגיש, לכן לא כדאי לחשוף אותו לאור שמש ישיר גם בימים חמים, אלא לבחור בבגד עם שרוול ארוך מבד כותנה דק ונושם.

מכנסיים לניו בורן חשוב שתהיינה מסוג רגליות רכות ממאה אחוז כותנה, שעוטפות גם את כפות רגלי התינוק ושומרות על החום שלהן. כמו בגדי גוף, גם ברגליות יש צורך בכמות גדולה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here