רדיאטור או מפזר חום – מה יעיל יותר לחדר הילדים?

0
2333
רדיאטור או מפזר חום – מה יעיל יותר לחדר הילדים?
צילום:freepik

מאת עומר גלעדי אתר http://www.finder.co.il

החורף שמתחיל ממש עכשיו פוגש אותנו באמצע מגיפת קורונה, ולצד החששות ממגיפת השפעת שגם היא הופכת הרבה יותר שכיחה בחורף. אנחנו, ההורים, יודעים שעל מנת לשמור על הילדים שלנו בריאים ומוגנים – כדאי לשמור על טמפרטורות חמימות בחדר שלהם, במיוחד (אבל לא רק) כשהם ישנים – אבל איך מחממים את החדר שלהם בצורה הבטוחה והבריאה ביותר? האם מומלץ להשתמש ברדיאטור? בתנור חימום? במפזר חום? מה עושים נגד ההתייבשות האופיינית כשמפעילים חימום? הכל על שמירת החמימות בחדר הגוזלים שלכם – במאמר הקצר שלפניכם.

המזגן הוא עדיין אמצעי החימום הכי יעיל לחדר הילדים

באופן עקרוני, הכי מומלץ לחמם את הבית בכלל ואת חדר הילדים בפרט בימי החורף באמצעות מזגן. המזגן הוא חסכני מבחינה אנרגטית (במיוחד אם הוא חדש ובעל תו צריכה אנרגטית ירוק) ואינו צורך חשמל בכמויות גבוהות כמו אמצעי חימום אחרים. ביחד עם זאת – הוא בטוח לשימוש, גם בחדרי התינוקות, ואינו חושף את הקטנטנים למקור חום ישיר (כמו תנורי חימום למשל).

איך משתמשים במזגן לחימום בטוח של חדר הילדים?

הטמפרטורה המומלצת לחימום חדר הילדים נעה סביב 27 מעלות בדרך כלל, גם בימים החמים של החורף. מומלץ להשאיר לצד הפעלת החימום כנף חלון פתוחה על מנת להבטיח תחלופה נאותה של אוויר בחדר.

ניתן להפעיל את המזגן המחמם רק לחלק מהזמן בשימוש בטיימר או בהפעלת התרמוסטט של מערכת המיזוג. ככל שתבחרו בטמפרטורה נמוכה יותר לחימום, כך תבטיחו פחות שעות פעילות ופחות בזבוז של חשמל לחימום החדר.

מה קורה כשאין מזגן בחדר הילדים?

מי שמסיבות שונות אינו מעוניין להתקין מזגן בחדר הילדים (למשל, כאשר מדובר בדירה שכורה ובעל הבית אינו מעוניין לבצע את ההתקנה על חשבונו) יכול לחמם את החדר גם באמצעי חימום ניידים. אמצעי החימום המומלץ הבא לחדר הילדים הוא הרדיאטור. רדיאטור מפיק חום נעים ואינו חושף את הילדים לסכנת כוויה.

כאשר אתם בוחרים רדיאטור לחימום חדר הילדים, נמליץ לבחור ברדיאטור שהוא בעל מראה חלק וללא אותן צלעות שאנחנו מכירים ממלונות באירופה או מהעיצוב המיושן של הרדיאטורים. זאת, מפני שילדים נוטים להימשך למקור החום ולנסות להניח ידיים בין צלעות הרדיאטור, מה שעלול להסתיים ביד קטנה ש"תקועה" בין צלעות הרדיאטור.

את גודל הרדיאטור יש לבחור על פי גודל חדר הילדים, כאשר לחדר בגודל ממוצע בדרך כלל מספיק רדיאטור בגודל של 8-12 צלעות.

אפשרויות חימום נוספות

כמובן שאין להשתמש בתנורי חימום בחדר הילדים, עם או ללא השגחה. מדובר במכשירי חשמל בעלי מקור חום חשוף, מסוכן ואינטנסיבי. ניסיון לגעת בפסים הכתומים הבוהקים או מעידה בקרבת מקום תסתיים בכוויה שעלולה להפוך לפציעה רצינית ואף לצלקת שתלווה את הילדון או הילדונת לאורך כל חייהם.

על כן, אם רדיאטור אינו הבחירה שלכם, תוכלו לבחור גם במפזר חום (שגם הוא אינו חושף את הילדים למקור חום ישיר ואינו גורם לכוויות). כשאתם מחממים את חדר הילדים באמצעות מפזר חום חשוב לקחת בחשבון שחפצים ורהיטים דליקים הממוקמים ליד מפזר החום עלולים לעלות באש. על כן, שימו לב שהוילונות, המצעים, הרהיטים, ספרים, וכל אביזר דליק אחר – אינם קרובים אל מפזר החום. העדיפו להשתמש במפזר החום לזמנים קצרים ובהשגחה. אל תחסמו את פסי החימום של מפזר החום ואל תניחו לעולם בגדים לייבוש על מפזר החום. דרך אגב יש כיום מפזר חום מיוחד לאמבטיה שמאפשר חימום אפקטיבי ובטיחותי.

שמירה על הלחות והמלצות נוספות לחימום חדר הילדים

חימום חדר הילדים אינו בא במקום לבוש תואם עונה ושמיכה טובה. העדיפו להלביש ולכסות את הילדים היטב – ולחמם פחות את חדר הילדים.

שמרו על לחות בחדר: תוכלו להניח מעל מקור החימום (מזגן או רדיאטור) כוס עם מים שיתאדו ויוסיפו ללחות החדר. פחות מומץ להשתמש במכשיר אדים ואם אתם בוחרים להשתמש בכזה – הקפידו להחליף את המים במכשיר מידי יום והעדיפו מכשיר אדים קרים שנוטה לצבור פחות חיידקים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here