מהי התעמרות בעבודה?

0
305
קרדיט PIXABAY

מי שחווה התעמרות בעבודה עורך דין הוא מה שהוא צריך למצוא. התעמרות בעבודה היא התנהגות מטרידה ומשפילה, שאיננה פיזית ומופנית לעובדים באופן חוזר ונשנה. בתי הדין לעבודה אסרו על מעסיקים להתעמר בעובדיהם ומחייבים אותם לתת להם סביבה מכבדת . התעמרות בעבודה יכולה להכיל קשת רחבה של התנהגויות, קללות למשל, גידופים, משימות משפילות, ביקורת מוגזמת, האשמת שווא, וכדומה. אם חוויתם התעמרות בעבודה אתם יכולים לפנות לעורך דין ולברר את זכויותיכם ולראות האם אתם יכולים להגיש תביעה כנגד המעסיק.

נהגי משאיות- יש להם זכויות מיוחדות?

זכויות נהגי משאיות הוא תחום חשוב שבעקבותיו יצאו הסכמים קיבוציים שמטרתם לשמור על נהגי המשאיות. אם נהג ברכב משא להובלת מטענים עובד בכך באופן קבוע והמעסיק שלו הוא חבר רשום בהתאחדות בעלי מפעלי ההובלה- חלות עליו הזכויות שבהסכם הקיבוצי. אם אתם נהגי משאיות תוכלו לברר אם המעסיק שלכם רשום בהתאחדות ואם כך לבקש על כך אישור מהנהלת המפעל או ועד העובדים במפעל כדי לוודא זאת. בתחום ההובלה קיים מה שנקרא- צו הרחבה, שמטרתו לעגן תנאי שכר ותנאים סוציאליים. המטרה של צווים אלה שהתעדכנו מידי כמה שנים היא להגן על זכויות העובדים.

מותר למעסיק שלי לא לשלם לי פנסיה?

רבים לא יודעים כי אי תשלום פנסיה עבירה פלילית. המשק הישראלי מורכב בעיקר מעובדים שכירים שמועסקים על ידי עסקים קטנים, בינוניים וגדולים ועל ידי גופים ציבוריים. על המעסיקים לוודא שלעובד מופרשת קרן פנסיה כל חודש, ואסור לו לא להפריש לו את מה שמגיע לו אחרת מדובר בעבירה של ממש, עסקים קטנים ולא תמיד יציבים הרבה פעמים לא משלמים פנסיות לעובדים שלהם, ולכן מסכנים את עצמם בעבירה פלילית לעיתים אפילו בלי להיות מודעים לכך. העובד או העובדת נפגעים מעצם אי ביצוע הפעולה בגלל שאינם צוברים את הזכויות המגיעות להם. לעובד או לעובדת אין אחריות אישית על הפנסיה שלהם וזה התפקיד של המעביד להפקיד להם את הכסף הזה מידי חודש.

חשוב לא להניח אוטומטית שהכסף הזה מופרש לכם לחשבון, ולבדוק את תלוש השכר ולוודא שזה אכן קורה בכל חודש. אם לא הופרשה לכם פנסיה פנו למעביד, ואם לא קיבלתם התייחסות ראויה אתם יכולים לדווח על כך לרשות המתאימה.

אם נתקלתם בקושי מול המעסיקים או המעסיקות שלכם, ואתם רוצים לבחון את זכויותיכם אתם מוזמנים לפנות לעורך דין איתי אדרת, עו"ד מומחה לדיני עבודה אשר כיהן בתפקיד שיפוטי מזה שנים רבות בבית הדין לעבודה אשר ישמח לעמוד לשירותכם.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here