כיצד להתמודד עם קשיים בזוגיות המלווה בהורות

0
2320
כיצד להתמודד עם קשיים בזוגיות המלווה בהורות
מקור: FREEPIK

במהלך חיינו אנחנו עוברים בלא מעט צמתים. כל מעבר בצומת שכזה משאיר עלינו חותם. צבא, חתונה ועוד. כאשר אנחנו מקימים זוגיות חדשה אנחנו בעצם לוקחים שני עולמות שלמים ומלאים ומחברים אותם יחד. שינוי כזה הוא אינו פשוט כאשר מאחדים שני עולמות. עד ששני בני הזוג מצליחים למצוא את האיזון העדין בין שני העולמות לרוב מצטרף לו תינוק ששוב מפר את האיזון וצריך לבנות אותו שוב באדיקות רבה.

גידול ילדים זו הזדמנות נפלאה לצמיחה וחיזוק של המערכת המשפחתית. ילדים מביאים איתם שמחה, עונג ורווחה נפשית אך הם מביאים איתם גם הרבה מאוד אחריות, לחץ, חרדות ודאגות. להיות הורים לילדים צעירים היא תקופה מאוד מאתגרת המביאה איתה לא מעט דרישות כלכליות, שינוי בסדרי העדיפויות, ללמוד כיצד מפתחים קריירה במקביל להורות, שינוי הקשרים עם המשפחה המורחבת, מחסור בשינה, מחסור בזמן והתמודדות עם לא מעט לוגיסטיקה מורכבת.

ההורות החדשה לרוב מעלה אצל כל אחד מבני הזוג זיכרונות מילדותו שלו, מהמשפחה בה הוא גדל, מהתרבות ממנה הגיע ואז נוצר צורך לאזן בין שני העולמות הללו של ההורים אך גם למזג אותם עם צרכי התינוק החדש שהצטרף למשפחה. באם כל אחד מההורים הגיע מרקע שונה ועולם ערכים שונים עלולים להיווצר לא מעט קונפליקטים ביניהם לגבי דרך חינוכו של העולל החדש שהצטרף למשפחה.

על מנת לפתור את הקונפליקטים הנוצרים בחיי המשפחה הטרייה והצעירה ניתן להיעזר בייעוץ וליווי אשר יכולים לתת מענה בכל ההתמודדויות האלו.

מצורפים מספר טיפים לשמור על מערכת היחסים הזוגית שלכם כמערכת חזקה ותומכת:

  1. כאשר אתם חוזרים מהעבודה ובן הזוג השני כבר בבית, שימו את המכשיר הסלולרי בצד וכך גם את הטלוויזיה והקדישו את תשומת ליבכם המלאה לבן הזוג השני. שתפו אחד את השניה כיצד עבר יומו של כל אחד מכם. הקשיבו מכל הלב ללא כעס או האשמות כלשהן.
  2. אל תוותרו על מגע אוהב. דאגו לחבק את בן הזוג שלכם לעיתים קרובות. החזיקו ידיים בזמן צפייה בסרט ועוד.
  3. קבעו יום ושעה שהם רק שלכם על מנת לשמר ולחזק את הזוגיות שלכם. בחרו דברים ששניכם אוהבים לעשות כמו סרט, הצגה, מסעדה טובה או סתם פיקניק בפארק.
  4. נהלו שיח פתוח ומכבד – חשוב להעלות ולדבר על כל מה שמציק ומתסכל אתכם. אף אחד לא קורא את המחשבות שלכם. היו קשובים לצד השני ונהלו את השיח בצורה מכבדת.
  5. לריב בצורה מוכבדת ולדעת לסלוח – בכל זוגיות, גם הטובה ביותר קיימים ויכוחים וחילוקי דעות. אין להשתמש במשפטים הפוגעים בבן הזוג ובאישיותו. קבלו עליכם החלטה שלא הולכים לישון מבלי להתפייס.
  6. השתמשו במחוות אחד כלפי השני – אל תצאו מנקודת הנחה שהוא יודע שאני אוהבת אותו או שהוא יודע שהוא יקר לך. אמרו זאת לצד השני. בנוסף זכרו תאריכים כמו ימי נישואין וימי הולדת וציינו אותם. תמיד אפשר לפנק גם בתשורות קטנות במהלך היומיום כדי שהצד השני ידע שאתם תמיד במחשבותיו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here