כאבים בירך לאחר ההיריון

0
694
כאבים בירך לאחר ההיריון
קרדיט תמונה FREEPIK

כשאתן בהריון, אתן עשוית להרגיש כאבים באזור מפרקי הירכיים או באזור האגן, ולעיתים קשה מאוד לשים את האצבע על השאלה, מהי הבעיה המדויקת? רשום כאן כמה סיבות ותסמינים שונים הנפוצים של כאבים באזור האגן וכאבי ברכיים בהריון, שנקראים גם בשפה המקצועית סימפיזיוליזיס, אשר מציעים כמה עצות שונות על איך למנוע או להקל על הכאב הרב שאתן מרגישות.

איך נדע מה הוא כאב בירך בזמן ההריון

חשוב מאוד לדעת איפה ממוקם האגן ואיפה ממוקמים מפרקי הירכיים אחד ביחס לשני. האגן, הוא מבנה של עצמות גדולות בבסיס עמוד השדרה שלכן, אשר יושב בחלקו הנמוך ביותר של פלג הגוף העליון שלכן. מפרקי הירכיים הם המפרקים אשר נמצאים בין כל אחד מהצדדים של האגן, שתפקידם לחבר את כל אחד מהירכיים אל האגן עצמו. קשה לפעמים להניח את האצבע שלכן על המיקום המדויק ביותר של הכאב כשאתן תרגישו כאבים באגן או במפרקי הירכיים. כאשר מדובר על כאבים בירך או באגן ניתן לומר שהם יכולים להידמות לכאבי גב, במיוחד אם הכאבים מקרינים, ונשים רבות סובלות גם מכאב גב בשלב כלשהו בתקופת ההיריון. ניתן לומר באופן חד משמעי שנשים חוות את הכאב בכמה דרכים שונות לדוגמא, ישנן נשים שמרגישות אי נוחות פתאומית וחדה, אבל אצל נשים אחרות יש מן מיחושים עמומים ומוזרים שנמצאים כל הזמן שם. יכול להיות שאפילו תרגיש  קצת מכל אחד מסוגי הכאב בזמנים השונים במשך תקופת ההיריון. חשוב להוסיף שהצוות הרפואי שלך אכן יוכל לתת לך אבחון מדויק, מקצועי ויעיל.

הגורמים לכאב

אם אתן מרגישות כאב במפרקי הירכיים בתחילת תקופת ההיריון או בהמשך השליש הראשון שלו, יש מצב שהוא לא נגרם מההיריון עצמו, אלא אולי קשור לבעיה רפואית אחרת. הרופאים שלכן יוכלו לעזור לכן לברר את הסיבה לבעיה.  ניתן לומר שכאב במפרקי הירכיים בשליש השני או השלישי של תקופת ההיריון אכן יכול להיווצר מסכיאטיקה. מצב זה מתרחש כאשר הרחם הגדל לוחץ מאוד על העצב הסכיאטי, המוכר לכן בעיקר גם כעצב השת. הכאב יכול להקרין אל חלקי הגב התחתון, אזור הירך והחלק האחורי של הרגל שלכן. תופעה כזאת של כאבי ירכיים בהריון, לעיתים קרובות תיפתר מהרגע שהתינוק שלכן ייוולד. כאבים באגן בתחילת ההיריון הם לא סיבה לדאגה במרבית המקרים השונים. הכאבים יכולים להתפתח כשהעצמות והרצועות בגוף שלכן זזות, בשביל לפנות מקום לעובר שלך שגדל. בתחילת תקופת ההיריון ואפילו יותר מאוחר בשליש הראשון, כאבים באגן אכן יכולים להיות תסמינים של הריון חוץ רחמי. הריון חוץ רחמי הוא מצב שבו הביצית המופרית משתרשת באזור מסוים מחוץ לרחם, בדרך כלל בחצוצרה. חשוב להוסיף, תסמינים נוספים של הריון חוץ רחמי הם, הרגשה של כאב חד מאוד בכתף, דימום וגינלי או תחושת סחרחורת, עילפון או חולשה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here