מניקה? אלה 5 הסודות שיגבירו את החלב האם שלך

0
1604
מניקה? אלה 5 הסודות שיגבירו את החלב האם שלך
מקור FREEPIK

אין זה סוד שחלב אם נחשב למזון הבריא ביותר לתינוק, במיוחד בשנה הראשונה של חייו. מנינו כאן 5 סודות שיאפשרו לך לדעת בוודאות שאכן החלב יספיק לתינוק ויהיה הרבה יותר שופע. 

אינספור מחקרים עסקו בנושא חלב אם במשך השנים, וללא עוררין הוכיחו את יעילותו, מה שהופך את ההנקה לאלטרנטיבה טובה יותר על פני תחליפי החלב השונים, טובים ככל שיהיו. עם זאת, לא פעם עולה החשש לגבי איכות החלב והכמות שלו, והאם אכן החלב מספיק לתינוק. אם גם את חוששת לכמות החלב ואיכותו, יש כמה פעולות שיכולות להגביר לך את החלב וכך להשקיט את הדילמות ונקיפות המצפון. 

העניקי לגוף שלך מספיק מזון

לא פעם נשים חשות חוסר תיאבון, במיוחד בחודשים הראשונים, או לחלופין מעוניינות להשיל את הקילוגרמים שהעלו בזמן הלידה, מה שגורם להם לאכול פחות. צריכת הקלוריות המומלצת היא לפחות 1,800 ליום. תוכלי לספור קלוריות דרך אפליקציות שונות וכך לדעת שעמדת בכמות הדרושה. כמו כן, חשוב לצרוך מזונות בריאים העשירים במינרלים, סידן, וויטמינים כמו פירות וירקות, בשר רזה וכו'. כל אלה יוכלו גם להגביר את החלב וגם לשמור על המשקל שלך. דבר נוסף, הקפידי לשתות הרבה מים ופחות קפה ושתייה מתוקה. 

שלבי מזונות המכילים צמחים טבעיים

ישנם כמה צמחים שיכולים לשפר פלאים את ההנקה, אותם תוכלי לשלב בתבשילים או בשתייה כמו זרעי שומר אותם תוכלי לשלב בתבשילי ירקות, בזיליקום העשיר בויטמין K , זרעי שמיר העשירים בברזל ומגנזיום, שיבולת שועל העשירה בברזל וסיבים תזונתיים וירקות ירוקים כמו תרד ואספרגוס שהם בעלי סגולות להעשרת חלב אם. 

לא לערבב תחליפי חלב עם הנקה

פעמים רבות נשים משלבות תחליפי חלב בשל עייפות או אי רצון להניק באופן רציף, אך זו טעות, מכיוון שככל שצריכת החלב גוברת, כך גם כמות החלב תעלה. למעשה, ככל שתניקי פחות, כך החלב יופחת כיוון שגופך יתרגל לכך שאין לו צורך בחלב מוגבר. אם מכל סיבה אינך נמצאת ליד התינוק, העדיפי לשאוב חלב, כך הכמות לא תפחת. 

העזרי בטכניקות הבאות

מלבד שילוב צמחי מרפא ותזונה בריאה, תוכלי להיעזר במספר טכניקות המגבירות את החלב כמו הנקה בתדירות גבוהה המגבירה את החלב, החלפת צדדים במהלך ההנקה, המנעי ממתן מוצץ ובקבוקים ועוד משהו חשוב מאוד – העדיפי להניק בשעות הלילה, כיוון שאז מופרש ההורמון שאחראי על ייצור הלב – כפרולקטין. 

חליטת תה מצמחי מרפא שמגבירה את החלב 

אם מכל סיבה את מרגישה שכמות החלב אינה שופעת, תמיד תוכלי להשתמש בחליטת תה המבוססת על צמחי מרפא טבעיים להגברת החלב. הכירי את 'בשבילי', שזהו תרכיז חליטת תה טבעי המבוסס על צמחי מרפא, המגבירים ומשבחים את חלב האם – פלאים! המשקה מבוסס על צמחים ייחודיים על פי תורת הרמב"ם כדוגמת חילבה, שיח אברהם, סירפד, קצח ועוד. למשקה יש טעם מתקתק בזכות תוספת סוכר קנים טבעי, והוא בעל יתרונות נוספים כמו שיפור חוויית ההנקה והרגעת גזים בקרב תינוקות.

המאמר נכתב מטעם המומחים של לאה ישראל-ליסבון, רוקחת טבעית מוסמכת העוסקת שנים רבות בתחום.

לאה מאמינה בבורא עולם שנתן לנו את הכוח לרפא, ולכן היא חוקרת את צמחי המרפא ועברה מגוון השתלמויות בתחום הרוקחות הטבעית, וכיום ממשיכה את לימודיה בנטורופתיה.

* "בשבילי" מאושר על ידי משרד הבריאות ומגיע כתרכיז נוח להכנת משקה תה טעים ומרווה.

למידע נוסף על חליטת בשבילי, לחצי כאן >>>

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here