ייעוץ עסקי לבעלי עסקים

0
749
ייעוץ עסקי לבעלי עסקים
קרדיט canva

מכירים את ההרגשה הזאת שאתם מנהלים עסק פרטי, עובדים קשה עד מאוד, בקושי רואים את הבית ואת הילדים ועדיין לא מצליחים לסגור את החודש ולהביא רווחים? אתם לא לבד. בעלי עסקים רבים חשים את התסכול המלווה לעובדה שכל מאמציהם להניע את העסק קדימה מובילים לאותה הנקודה ומגיעים למן תחושה של עכבר מעבדה בכלוב ללא כל מוצא או רעיון כיצד לצאת מן התחושה הזאת ולמצוא את הדבר האחד הזה שימנף את העסק קדימה ויעניק ראש שקט. כאן בדיוק נכנס הנושא של ייעוץ עסקי לבעלי עסקים.

יתרונותיו של ייעוץ עסקי לבעלי עסקים

לא אחת אנו קוראים או שומעים על עסק שהתחיל בצורה מבטיחה ביותר אך בשלב מסוים באמצע הדרך נס ליחו ובעליו מאלץ לסגור את שעריו למרות המאמץ העילאי שבעליו נקט ואף על פי שבעליו לא יודע להצביע על הגורם המרכזי לכך.

ייעוץ עסקי לבעלי עסקים קיים גם על מנת להבין היכן נקודות התורפה של העסק ומדוע הוא אינו משגשג למרות כל המאמצים. היכן המאמצים מושקעים לא נכון והיכן לא מושקעים כלל. האם הכיוון העסקי הנוכחי הוא הכיוון הכי נכון עבור העסק או שאולי קיימים כיוונים שטרם נבחנו אך יכולים בחלט לסייע לעסק לשגשג ולצאת ממעגל אינסופי ללא תכלית.

ההיבטים של ייעוץ עסקי לבעלי עסקים

בתוך המעטפת הנקראת "ייעוץ עסקי לבעלי עסקים" קיימים היבטים שונים המשולבים זה בזה ויוצרים פתרון הוליסטי בכל מצב ושלב: 

  • ההיבט הרגשי – כאשר עסק נמצא במצב של מעגל אינסופי שמוביל לאותה התוצאה בדיוק (ולא רצויה מן הסתם), תחושת התסכול של בעליו גוברת כמו גם תחושת הכשלון משום שבעל העסק מנוהל מתוך לחץ, מתוך תחושה שלא משנה מה הוא עושה זה לא מצליח ומכאן הדרך לחשיבה רציונלית הולכת ומתרחקת. ייעוץ עסקי מסייע לבעל העסק לגבש חשיבה הגיונית יותר ולצאת ממעגל התחושות הקשות המלווה אותו.
  • היבט כלכלי – התחשבות בכל האלמנטים הפיננסיים הקשורים לבית העסק, בין אם בהון הקיים, בין אם ביכולת ההשקעה הקיימת או לא קיימת, בין אם בהוצאות הקיימות מול ההכנסות הקיימות ובין אם בצפי תזרים המזומנים העתידי מתוך מה שידוע וניסיון לפענח את מה שעדיין לא ידוע.
  • ניהול משברים – בין אם מדובר בניהול משבר פיננסי ובין אם מדובר במשבר תדמיתי, ייעוץ עסקי לבעלי עסקים מספק את הכלים להתמודדות עם משברים אלו לכל אורך הדרך תוך כדי ליווי צמוד על מנת לנהל כל משבר באשר הוא. 
  • הקצאת משאבים להתפתחות עתידית – ייעוץ עסקי לבעלי עסקים עוסק בין השאר גם בזיהוי אפיקים בהם העסק עשוי להתברג ולהצליח גם אם מדובר בתחומים שאינם תואמים את התחום המקורי בו עוסק, ניתוב המשאבים הדרושים על מנת להתברג באפיקים אלה וליווי ההתפתחות באפיקים אלה למען הצלחת העסק והמשכיותו.

ייעוץ עסקי לבעלי עסקים בהיבט השיווקי

עם כל הכבוד להיבט הפיננסי ההכרחי, ללא שיווק נכון לעסק, אפיקים חדשים לא ימומשו וחבל. לכן, ייעוץ עסקי לבעלי עסקים בהיבט השיווקי כולל גם תכנון מכירתי לטווח הקצר והארוך, סקר שווקים וקהלי יעד, סקירה של המוצרים ו/או השירותים וכדאיות השיווק שלהם, בחירת אפיקי השיווק הכדאיים יותר לכל מוצר ו/או שירות והקצאת משאבים המתאימים לכל אפיק שיווק ברמה הריאלית תוך התחשבות בתחרות בתחום, בביקוש, ברווח הצפוי מהמכירה ובטווח המחירים שנוקבים המתחרים, למעשה כבכל חברה אחרת, אך גם מתוך רגישות גדולה והבנה שלא כל בני המשפחה עשויים להסכים לכל הצעה ולכל צעד.

סדר באפיקי השיווק, במיוחד עבור עסק הנכנס לתחום פחות מוכר לו הינו הכרחי על מנת להניע את הגלגלים בכיוון הרצוי כבר מהשלב בו בוחרים בתחום ולו על מנת שלא להשקיע באפיקי פרסום לא רלוונטיים, או לכל הפחות להקצות להם פחות משאבים. ייעוץ עסקי לבעלי עסקים חייב להיות ממקום בקיא גם בנושא של שיווק בדיוק כמו ממקום בקיא בנושא הפיננסי ולכן איש המקצוע המלווה את החברה כבר מההתחלה חייב להבין את כוחות השוק הן ברמת התחום המסוים בו בחר בעל העסק והן ברמה הכללית מבחינת מצב השוק כולו על מנת לדעת כיצד למפות את ערוצי השיווק והמשאבים המוקצים לכל אחד מהם על פי הצורך ועל פי נתוני השוק.

המאמר נכתב ע"י טל שלמון צעידי, יועצת ומאמנת עסקית, ומאסטר ב-NLP, מומחית בבניית תוכנית עסקית, אסטרטגיה שיווקית (כולל משפכים ואוטומציה), אימון מכירות ועוד.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here