חיסכון לילדים לטווח ארוך – איך מתחילים?

0
3734
חיסכון לילדים לטווח ארוך – איך מתחילים?
קרדיט 123rf.com

הורים? אנחנו לא באמת צריכים לומר לכם את זה, אך "ההשקעה" הגדולה והחשובה ביותר בחייכם היא הילדים כמובן. אתם תמיד שואפים לספק להם את הטוב ביותר: החינוך הכי טוב, האוכל הכי בריא, הבגדים הכי איכותיים… אך שאלת "מיליון הדולר" היא – עד כמה אתם משקיעים בלתכנן את עתידם הפיננסי? 

אם אין לכם תשובה מיידית לכך זה בסדר, יש אלפי הורים כמוכם שנמצאים בדיוק באותה הסירה. לכן, רצינו לספר לכם על קופות הגמל להשקעה שיכולות להוות את תוכנית החיסכון המושלמת בעבור הילדים שלכם. מוכנים? בואו נצא לדרך!  

חיסכון לילדים באמצעות קופות גמל להשקעה – מה זה אומר?

ראשית, קופות גמל להשקעה הן מוצרי חיסכון גמישים המאפשרים לכם לחסוך סכומי כסף משמעותיים תוך שמירה על אופציה של נזילות כספית. זה אומר שמצד אחד אתם חוסכים כסף לילדים ומצד שני שומרים לכם את הזכות לבצע משיכת כספים בכל עת. וכאן חשוב לומר 2 דברים: האחד – במידה שהילד ישמור על החיסכון עד גיל הפרישה הוא יוכל ליהנות ממנו כקצבה פנסיונית נוספת אשר תאה פטורה (לחלוטין!) מתשלומי מס בעת המשיכה. השני – במידה שהחיסכון ימשך לפני גיל הפרישה, יתלווה לכך תשלום של מס רווח הון בגין הרווחים שהצטברו בקופה בלבד (מס בשיעור של 25%).

כמה כסף אנחנו יכולים לחסוך לילד באמצעות קופות גמל להשקעה?

כאשר אתם בונים חיסכון לילדים עם קופת גמל להשקעה, אתם יכולים לחסוך עבורם עד כ-70,000 שקלים בשנה. את הסכום הזה תוכלו להפקיד עבורם בשני דרכים: הפקדה חודשית קבועה שתיכנס לחיסכון במועד קבוע מדי חודש, או הפקדות חד פעמיות, מתי שתרצו ובאיזה סכום כסף שתבחרו. יש לכם מספר ילדים? מצוין! אז דאגו לפתוח גם להם קופת גמל להשקעה ולחסוך עבורם עד עשרות אלפי שקלים בשנה!

חיסכון לילדים בעשרות אלפי שקלים?? איך מצטרפים???

בקלות! כל שעליכם לעשות הוא לפנות לבית השקעות ולקבל ממנו הצעה למסלולי חיסכון אטרקטיביים. לשם כך, אנו ממליצים לכם להשוות בין מספר בתי השקעות על מנת שתוכלו לאתר את ההצעה הכדאית ביותר. 

ומה עלינו לבדוק לפני שאנחנו מצטרפים?

כמה דברים. ראשית, ברגע שאתם פותחים קופת גמל להשקעה, אתם צריכים להיות מסוגלים להרגיש בטוח בניהול הכסף שלכם, לכן כדאי לכם לבחור בגוף פיננסי בעל ניסיון בניהול כספים. מעבר לזה, אתם צריכים לקחת בחשבון את נושא עלויות הניהול אז התמקדו בבתי השקעות אשר מציעים לכם הצעה משתלמת. דמי הניהול המקובלים בתחום הם בטווח של 0.7%-0.9% (אך כמובן שאם אפשר גם פחות, זה רצוי). 

ואחרון חביב – רמת התשואות. היכנסו לאתר גמל-נט של משרד האוצר ובצעו השוואה בין רמת התשואות שהשיגו הגופים ביניהם אתם מתלבטים. כך תוכלו להבין מי מצליח להשיג תשואות נאות לאורך זמן.

בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here