תואר שני במכללת תלפיות בחינוך לגיל הרך

0
1094
תואר שני במכללת תלפיות בחינוך לגיל הרך
קרדיט pixabay

כל מי אשר מבינכם שפעיל בחינוך לגיל הרך בוודאי ניצב בפני המון אתגרים . בהוראה של ילדים צעירים למדי קיימים שני יסודות מרכזיים – חינוך של הילדים מן ההיבט החברת ותרבות מצד אחדד – דרך ארץ, הליכות, נורמות התנהגויות, פיתוח כישורים, והקניית ידע תיאורטי ומעשי ברמה המתאימה לתלמידים בשנותיהן הרכות מן הצד השני.

 היעד של תכניות ללימודי תואר שני בחינוך לגיל הרך הינו להכשיר אנשי מקצוע, אשר ביכולתם להעניק פתרון למנעד מרובה של האתגרים האלו. בעלי המקצוע המקצועיים הללו, כאשר הינם מעוניינים לבצע סינרגיה בתוך מערכת החינוך, משכילים לדעת כי החינוך בגיל הרך מהווה את השלב הכי משמעותי בהתוויית הדרך של התלמידים. חינוך בגיל צעיר למדי מספק לתלמידים את הכלים להתמודד עם מערכת החינוך בפרט ועם החברה הישראלית בכלל.

מכללת תלפיות מציעה תכנית להכשרת גננות למסגרות החינוך מלידה ועד גיל שש. חינוכו של הפעוט מתחיל מרגע לידתו ועל כן על העוסקים בטיפולו ובחינוכו ללמוד את תהליכי התפתחותו הפיזיולוגיים, הקוגניטיביים והרגשיים של הילד. החינוך בגיל הרך מהווה צומת מרכזי בחינוך בכלל ולכן יש לגייס את המצטיינים מבין המחנכים ולהכשירם לקראת המשימה.

מסלול לגננות קיימים שני נתיבי התמחות:

א. הכשרת גננות למסגרות  החינוך מלידה – שש בחינוך הרגיל

ב. הכשרת גננות למסגרות החינוך מלידה – שש לחינוך הרגיל ולמסגרות החינוך המיוחד «

מה הינם המוקדים החשובים של חינוך לגיל הרך, עם תום לימודי תואר שני לגיל הרך?

 כפי שנכתב בין שורות אלו, החינוך לגיל הרך נשען על שני מוקדים מובילים, מוקד חינוכי ומוקד התפתחותי. מי שסיים את לימודי תואר שני לגיל הרך בהתמחות לגיל הרך נדרש בוגרי לשלוט בעיקרי שני המוקדים הללו, כדי שיתאפשר לו לעסוק בתחום הזה בסיום לימודיו. ולהלן נפרט –

  1. המוקד החינוכי – המוקד החינוכי בגיל הרך עוסק בצורה שבה צריך להעביר את החומר הלימודי לילדים בגילאים הללו. מוקד זה מתמקד בכל מיני שיטות של הוראה בקבוצות קטנות, בכיתות גדולות, בגני ילדים, בעבודה עם ילדי מהגרים וכיוצא בזאת.
  2. המוקד ההתפתחותי – מוקד זה בונה בעצם תכנית לימודים, אר מושתת על פי מחקרים שבוצעו בעניינם של ילדים בגיל הרך. בהתאם למוקד הזה, צריך להתאים את תכניות הלימודים בגיל הרך לדרישות הספציפיות של הילדים הצעירים, תוך כדי מתן התחשבות להשפעות הסביבתיות עליהם, כמו לדוגמה – משפחה, חברים וכיוצא בזה.

 מה הינה המטרה של לימודי תואר שני לגיל הרך?

 המטרה של תכניות הלימודים עבור תואר שני לגיל הרך היא הכשרת מורים וגננות להתברג לתפקידים בכירים, כמו לדוגמה – ניהול ותפעול מוסדות לימוד לגיל הרך. הלימודים בתוכניות לימוד אלו עוסקים המון בצרכים הספציפיים של התלמידים בגיל הרך, אף מן ההיבט של מעגלים שסובבים את התלמידים הקטנים, כמו למשל – הרשויות, המשפחה, חבריהם וכיוצא בכך ואף מן ההיבט של הדרישה להטמיע בהם ידע וערכים.

לקריאה נוספת ולרישום לקורס ניתן להיכנס לקישור בכתובת www.talpiot.ac.il

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here