איך סאמר סקול תורם לילדינו?

0
1621
איך סאמר סקול תורם לילדינו?
מקור freepik

המונח סאמר סקול ידוע למדי בישראל, ובמובנו הבסיסי בא לתאר מעין קייטנות קיץ המתקיימות בחו"ל, עם משתתפים מכל רחבי העולם ובעיקר מארה"ב, ועם מדריכים דוברי עברית. יחד עם זאת, בימינו ניתן להשתתף בקייטנות כאלו גם און ליין דרך הרשת, וכמו כן ישנן קייטנות בינלאומיות המתקיימות בישראל. אבל כיצד הן תורמות לילדים? מה הערך המוסף שלהן? על כך בשורות הבאות.

קודם כל – אנגלית!

המטרה המוצהרת העיקרית שמאחורי סאמר סקול הוא לחזק את השליטה בשפה האנגלית. כידוע,  מדובר בשפה הבינלאומית של הכפר הגלובאלי שלנו, וכל מי שרוצה להיות עצמאי ולהשתלב צריך לשלוט בה ברמה מניחה את הדעת. סאמר סקול מעניק הזדמנות לשיפור מהותי בשפה, שכן על הילדים או בני הנוער לשוחח עם אחרים על מנת להשתלב, כמובן בתיווך המדריכים.

דבר שני – חוויות!

המטרה השנייה והלא פחות חשובה של מחנות קיץ בינלאומיים היא לתת לילד או לנער חוויות בונות ומחזקות. במחנות אלו הילד נפגש עם בני גילו ממקומות שונים בעולם, יוצר קשרים וחברויות, משתתף במגוון פעילויות, מתגבר על אתגרים, וחווה הרבה הצלחות. הזיכרונות מהמחנה עוד ילוו אותו למשך תקופה ארוכה.

אפשר גם מהבית ובישראל

לא לכל הילדים מתאים לעלות על מטוס ולצאת לשבוע או כמה שבועות של חוויות מסמרות שיער במדינה לא מוכרת, כל כך רחוק מהבית. בנוסף, בתקופת הקורונה מחנות כאלו ממילא אינם מתקיימים כמעט, ונכון להיום סגורים לחלוטין בפני ילדי ישראל. הבשורות הטובות הן שישנם מחנות המתקיימים גם בישראל, ואפילו כאלו שאפשר להשתתף בהם אונליין מהבית. יש לכך מספר יתרונות מהותיים.

ראשית, במחנות כאלו רמת ההתמודדות הנדרשת מהילד פחות גבוהה ברמה האישית והחברתית, למרות שהוא עדיין פוגש ומצוי בקשר עם בני גילו המגלים עניין באותם תחומים. הדבר מפחית גם את הדאגה מההורים שיודעים בדיוק היכן הילד נמצא ומה הוא עושה, ויודעים שבמידת הצורך תמיד יוכלו להגיש עזרה.

שנית, במחנות האלו יש פעילויות מגוונות ועשירות, המשתנות בין הקייטנות. כידוע, ילדינו נוטים להידבק אל הכורסא ואל המסכים הקטנים, מה שלא טוב במיוחד לכושר הגופני, לפיתוח תחומי עניין ומיומנויות. לעומת זאת, סאמר סקול המבוצע בישראל או אפילו מהבית נותן לילד לשגרה הרבה יותר ברורה ומבוססת, עם כמה שעות ביום של פעילויות בסדנאות. הסדנאות יכולות למשל להתמקד בתחומים טכנולוגיים הקרובים לליבם של ילדים, למשל יצירת סרטונים ביוטיוב, תכנות משחקים, בניית אתר אינטרנט וכן הלאה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here