איך משחקים תורמים להתפתחות תינוקות

0
2658
איך משחקים תורמים להתפתחות תינוקות
מקור FREEPIK

משחקים וצעצועים שמיועדים לתינוקות ופעוטות הם האביזרים שבעזרתם בעתם התינוקות והילדים מגלים את העולם ולומדים אודותיו בגילאים הצעירים. כיום אפשר למצוא מגוון עצום של משחקים שלא רק תורמים להתפתחות התינוקות אלא ממש מלמדים אותם יכולות וכישורים חדשים. צעצועים אלה יהיו עשויים מחומרי גלם איכותיים ביותר, עמידים וכמובן כאלה שמתאימים לשימוש של תינוקות. ברוב המקרים פריטים אלה יהיו רכים ומלטפים למגע, לא יהיו בהן פינות חדות והם לא יהיו עשויים מחומרים קשים או כאלה שעלולים לפגוע בתינוק. הם יהיו בצבעים חזקים ויהיו בהם חלקים שיעודדו את הסקרנות הטבעית של התינוק ויגרמו לו לנסות ולבצע פעולות שהוא עדיין לא מיומן בהן. כאשר בוחרים עבור התינוק את מה שמתאים לגיל, לגודל וליכולות הנוכחיות שלו – אין ספק שהבחירה במשחק תהיה נכונה ויעילה ובעזרת המשחק החדש התינוק יוכל ללמוד לבצע דברים חדשים.

מה אפשר ללמוד ממשחקים של תינוקות?

כאמור, גם הקטגוריה הכללית של משחקי תינוקות היא רחבה מאד. בדרך כלל משחקים וצעצועים לתינוקות יהיו כאלה שצריך יהיה לבצע בהם פעולות מסוימות ובעצם ההצלחה יהיה גם לימוד של פעולה או יכולת חדשות. כך למשל המשחקים שצריך להשחיל בהם צורה מסוימת לתוך חור באותה הצורה, התאמה בין צבעים או צורות זהים, הזזה של כלי תחבורה ממקום למקום באמצעות הגלגלים שלו שמסתובבים או ביצוע פעולות כמו לחיצה על כפתורים, הקשה על כלי נגינה, הזזה של המשחק או הנחה של קוביות או חלקי הרכבה אלה על אלה. כשהתינוק מתנסה לראשונה וגם מצליח – אין ספק שהוא יהיה מלא מוטיבציה לנסות שוב ושוב, לחזור על אותה פעולה חדשה וכמובן לשכלל את היכולות שלו ולבצע פעולות מסובכות יותר. כאן טמונות תובנות חשובות של לימוד, ניסיון, הצלחה ואי הצלחה וכמובן עידוד עצמי להמשיך ולנסות. כל אלה יכולות מהותיות שאף פעם לא מוקדם מדי להתחיל ולתרגל אותם ובעזרת המשחקים או הצעצועים המתאימים – גם התינוק בגילו הצעיר יוכל להתחיל ללמוד ולתרגל.

לבחור נכון צעצועי התפתחות לילדים או תינוקות

בבואו של אדם לקנות מתנה עבור תינוק חשוב לשים לב לכמה פרטים חשובים – לגיל המיועד של המשחק, לחומרי הגלם שמהם הוא עשוי והתאמה מלאה לחדר שלו או לסביבה שבה הוא נמצא בדרך כלל במשך היום שלו. כדאי לבדוק אילו יכולות אמור התינוק לפתח תוך כדי המשחק והאם הוא כבר במצב שבו הוא אכן מוכן לקראתן. אסור לשכוח שלכל תינוק יש את קצב הלמידה וההתפתחות שלו ולכן הגילאים שמופיעים על גבי אריזות המשחקים הן המלצות שכדאי לדעת אותן אך לוודא שהן אכן נכונות לילד המדובר. בזכות משחקים איכותיים, צבעוניים וטובים התינוק יתפתח על פי המצופה ויוכל לבצע עוד ועוד פעולות חשובות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here