איך לשמור על בטיחות הילדים ברכב?

0
1095
איך לשמור על בטיחות הילדים ברכב?
קרדיט FREEPIK

המקום הראשון שאליו הגיע הילד\ה שלכם כשיצאו בית החולים ליולדות, קרוב לוודאי שהיה – הרכב שלכם. במציאות היום הילדים שלנו, לא משנה באיזה גיל, מבלים די הרבה ברכב שלנו. אם זה בנסיעה הראשונה מבית החולים, והנסיעות הראשונות לסבא והסבתא הנרגשים, הנסיעות למעון, לגן הילדים, לבתי הספר, לחוגים ואירועים משפחתיים. שעות רבות מחיי הילד עוברות בתוך נסיעה ברכב שלנו. האם אנחנו דואגים לשמור על הבטיחות של הילדים שלנו כשהם נמצאים בתוך הרכב?

פשוט זהירות

אז כמובן שעל מנת לשמור את הבטיחות של ילדנו בעת נסיעה ברכב, אנחנו צריכים בראש ובראשונה לנהוג באחריות. לחגור את הילדים (כן, גם בדרך הקצרה לגן המקומי), ולנסוע בזהירות על פי חוק.

כסא בטיחות איכותי

הדבר השני שצריך לשים לב אליו הוא שהילדים שלנו יושבים על כסא בטיחות בטיחותי. יש היום חברות רבות כגון גרקו ועוד, שמייצרות כסא בטיחות איכותי לילדים. כסא שמצד אחד אתם יכולים להית בטוחים שהוא עמד בכל התקנים, ואם חס וחלילה בשעת תאונה או מקרה לא נעים – הכסא יעמוד במבחן התוצאה, ויהווה חגורת בטיחות ושמירה לילדכם האהוב. מלבד זאת כיסאות בטיחות אלו הם בעלי עיצוב יפה, שנותן מראה קליל ומשמח לרכב. והמעלה השלישית והחשובה – הכיסאות ממש נוחים למגע, הילדים מרגישים בהם כמו בספה, ואנחנו כהורים נהנים מפרקטיקה תפעולית פשוטה על מנת להושיב את הילדים בכסאות אלו ולחגור אותם.

לא לשכוח ילדים ברכב

כמובן שמלבד העניין של כסא בטיחות, יש לשים לב לעיקרון הגדול: אל תשכחו את הילדים ברכב! בשנים האחרונות גל מספר הילדים הנשכחים ברכב באחוזים מבהילים. יש אומרים שהוא בגלל רמת הלחץ ופיזור הדעת שגדלה מדי שנה בקצב החיים המטורף שלנו, ויש אומרים שזה בגלל הכניסה המתעצמת של הספרטפונים לחיים שלנו, מה שגורם לנו להיות קצת מוסחי דעת ממה שקורה סביבנו. כמובן שאף הורה לא רוצה "לשכוח" את הילד שלו ברכב, ולכן מומלץ מאד לשים את התיק שלכם מאחורה, או פריט שאתם יודעים שאתם חייבים אותו להמשך דרכם במושב האחורי, כדי לקבל על דיי כך תזכורת לגבי הילד היושב בכסא הבטיחות. יש מכשירים מיוחדים שנועדו לבצע תזכורת ממוחשבת אם חלילה נשכח ילד ברכב. אך מעל הכל, נראה שהעצה הטובה ביותר היא פשוט להתמסר לילדם בשעת הנסיעה. אם אתם נוסעים ברכב עם הילדים, אל תדברו בטלפון או תתעסקו בדברים אחרים, פשוט תנו לילדים שלכם את זמן האיכות הזה, דברו איתם, צחקו איתם שירו להם שירם – בצורה כזו אין מצב בעולם שתשכחו את הילד ברכב.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here