טיפול שיניים לילדים

0
192
קרדיט pixabay

זה נכון שככל שמתבגרים, כך השכיחות של בעיות בשיניים עולה. אך כבר מגיל צעיר חשוב להרגיל את הילדים להגיע לבדיקות תקופתיות אצל רופא השיניים. לא פעם בגיל צעיר מגלים בעיות בשיניים שניתן יהיה לפתור אותן בשלב מתקדם. לכן אם הגעתם עד לכאן סימן שתרצו לקחת את ילדכם לטיפול אצל רופא השיניים. אך איך עושים זאת בצורה שתאפשר לילד לא להתנגד לביצוע הטיפול? תזכרו כי הטראומות שהילד יפתח בצעירותו, עשויות להקשות עליו גם בעתיד. הינה כל מה שאתם צריכשים לדעת לפני שתתחילו טיפול שיניים לילדים. המאמר נכתב בשיתוף מרפאת שיניים בניהולו של ד"ר שוורץ המתמחה ברפואת שיניים לילדים.

מתי צריך לקחת ילד לטיפול שיניים?

זוהי ככל הנראה השאלה הראשונה שתעלה לכם לראש. הרי לא תמיד הילדים ישתפו במה שהם מרגישים או בכאבים שמטרידים אותם. אך בהחלט הסימן המובהק שיעיד על הצורך לגשת לרופא שיניים יהיה כאב פתאומי בשיניים. גם אם מדובר על משהו פעוט, כדאי לפנות לרופא שיניים כדי להסיר את הספקות. כמובן שיש בעיות שיניים שניתן לראות אותן, כאלה שאמורות להדליק לכם מיד נורה אדומה. גם אם יש ספקות, טוב יהיה להוריד את מפלס הלחץ על ידי ביקור אצל רופא השיניים.

האם כל רופא שיניים מטפל בילדים?

יכולים להיות רופאי שיניים רבים שיציעו בין היתר טיפולי שיניים לילדים. אך בשורה התחתונה לטפל בילדים זה לא דבר מובן מאליו, בטח אם אין לכם ידע וניסיון. לכן מה שאנו מציעים לכם לעשות זה לחפש רופא שיניים שמתמחה בתחום הזה. רופא שהמומחיות שלו היא להעניק טיפול שיניים לילדים שסובלים מכל מיני בעיות. ברגע שתפנו לרופא השיניים הנכון, אין סיבה שהטיפול הסופי לא יהיה מוצלח. יש לכם בידיים כוח חסר תקדים, רק תנצלו אותו בתבונה.

מה עושים אם הילד מתנגד לטיפול?

ילדים עשויים להתנגד להגיע לטיפול אצל רופא שיניים, בכל זאת הם לא מבינים את החשיבות. האם אתם יכולים להכריח את הילד לבצע את הטיפול? באופן עקרוני ניתן לעשות זאת. אך עליכם לזכור כי אינכם רוצים לפתח אצל הילדים טראומות וחרדות. חשוב להסביר לילד על חשיבות הטיפול, אפשר אפילו לפרט על הטיפול עצמו. מעבר לכך ניתן להבטיח כל מיני הבטחות קטנות שיגרמו לילד ללכת מרצונו לטיפול. במקרה של טיפול שיניים לילדים המטרה בהחלט מקדשת את האמצעים הניצבים מולכם.

איך בוחרים רופא שיניים לילדים?

כפי שאמרנו למומחיות של הרופא יש חשיבות גבוהה, בטח אם מדובר על טיפול שיניים לילדים. אך מעבר למומחיות, יש עוד כמה דברים שחובה לקחת בחשבון. עליכם לוודא כי הרופא הוא רופא שיניים מומלץ, כזה שהורים רבים סיפרו על יתרונותיו. מעבר לעניין הזה, תזכרו כי זמינות התורים צריכה להיות נוחה ונגישה לכם. בטח אם ילדכם עמוסים בשעות הצהריים עם חוגים רבים, תרצו לדעת שהזמינות תתאים לכם.

כמובן שתצטרכו לבחון מראש את העלות הכספית של הטיפול הרפואי. כל בדיקה אצל רופא שיניים תעלה כסף, בחלק מהמקרים הבדיקות יהיו מסובסדות בהתאם לביטוח. אך חשוב להכיר את העלויות עוד לפני שמתחייבים לבצע טיפול שיניים כזה או אחר. הבחירה צריכה להיעשות יחד עם הילד, אל תהיו אלה שכופים עליו להגיע לרופא שיניים מסוים. ברגע שהילד יאהב את רופא השיניים ואת המרפאה, לא תהיה לו בעיה להגיע לבדיקות ולטיפולים. שיתוף הפעולה שלכם יחד עם ילדכם יאפשר לו לקבל את טיפולי השיניים הנדרשים בדיוק בזמן.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here