איך להכין פרגיות טעימות

0
520
קרדיט לתמונות FREEPIK

מקובל לחשוב שנתח בשר פרגיות מתייחס לעופות צעירים, אולם בפועל המונח פרגיות מתייחס לנתחי ירכיים עסיסיים של עוף, שיש בהם אחוזים יחסית גבוהים של שומן, שלרוב מוכרים אותם ללא עצם. רוצים לדעת איך להכין פרגית בהצלחה? קבלו שורה של טיפים בנושא.

  • נתחי פרגיות ניתן להכין בשיטות שונות של צלייה, טיגון, בישול ואפייה, כאשר פרגיות מככבות על רשתות המנגל, שם מכינים אותן בעיקר עם שיפודים.
  • בכדי להעמיק את הטעם של הפרגיות ולרכך עוד יותר את בשרן כדאי להשרות למשך לילה במרינדה מועדפת, היכולה להיות למשל על בסיס צ'ילי מתוק, סילאן, דבש, השרייה ברוטב סויה, בירה ועוד.
  • צלייה של נתחי פרגית ניתן לעשות על גבי מנגל גז או פחמים וכן על גבי מחבת כבדה, עדיף מברזל יצוק. מבין שיטות אלו צלייה על גבי גריל פחמים נחשבת ליותר קשה מכיוון שלא ניתן לשלוט על מידת החום של הפחמים, ויותר בקלות אפשר לשרוף או לייבש את בשר הפרגית, או להגיש נתחי פרגית שאינם עשויים דיים. מצד שני, גריל פחמים מעניק לפרגיות את הטעם המעושן האהוב שאף אמצעי אחר לא יספק.
  • פרגיות עדיף לשפד על גבי שיפודי מתכת טובים ולהימנע אם אפשר משיפודי עץ פשוטים. הסיבה לכך היא ששיפוד מתכת נוטה להתחמם וכך הוא מבשל במהירות את חלקם הפנימי של הפרגיות ומבטיח קבלת נתח עוף מוכן ועסיסי מבחוץ ומבפנים. 
  • ניתן להכין גם נתחי פרגיות שמקורם בירכי עוף בצורה משוטחת, באופן המזכיר הכנה של  סטייקים.
  • אפשר להכין נתחי פרגיות גם בתנור בהליך בישול קצר יותר מסוגי בשר אחרים, כאשר חשוב לוודא שהבשר האפוי כבר מוכן ושהוא אינו עשוי מידי, מה שעלול לייבש אותו.  בכדי לדייק בהכנה של הפרגיות מומלץ להכינן בתנור שאתם מכירים את מידות החום שלו ואת עוצמתו.
  • כמו עוד סוגים של נתחי עוף ובשר, גם בנתחי פרגית הדרך להבטיח את הצלחת הכנתם היא על ידי מכת חום התחלתית שסוגרת את נתח הבשר ומונעת יציאה של הנוזלים שיש בתוכו, ושמוחלפת בחום מתון המבשל בהדרגה את הבשר מפנים.
  • בכדי שנתחי פרגיות ישמרו על העסיסיות שלהם עדיף שלא לחרוץ אותם, מכיוון שפעולה זו גורמת להוצאת הנוזלים החוצה מהבשר. הדבר נכון בייחוד בעת הכנת פרגיות על מנגל.
  • אפשר לדעת שנתחי פרגית מוכנים על ידי דקירתם בקיסם עץ ובחינת מצב הנוזלים שיוצאים, כאשר נתח פרגית שיוצא ממנו נוזל שקוף או שלא יוצאים ממנו בכלל נוזלים ללא ספק מוכן. זאת בעוד שנתח פרגית המגיר נוזל בעל גוון כהה מעיד על מצב מדיום, שאינו מתאים לאכילת בשר עוף. וכמובן שתמיד ניתן לקחת נתח אחד של פרגית כדי לטעום אותו ולהבין אם הבשר מוכן או יש צורך להמשיך לצלותו או לבשלו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here