איך לבחור עגלה לתינוק: 4 טיפים שימושיים

0
1809
איך לבחור עגלה לתינוק: 4 טיפים שימושיים
קרדיט לתמונה: pixabay

בחירת עגלה לתינוק עלולה להתגלות כמשימה הרבה יותר מאתגרת ממה שנדמה במבט ראשון. מדובר בבחירה שחייבת להיות מותאמת לנסיבות חייהם הספציפיות של ההורים, ושמשלבת בין שיקולי בטיחות ובריאות לשיקולים של נוחות ופרקטיקה. לכן, גם לא קיימת בשוק 'עגלה אולטימטיבית' שמותאמת לכולם. לפניכם מספר טיפים איך לבחור עגלה.

טיפ ראשון: חפשו עגלה שתתאים לסגנון וסביבת החיים שלכם

העגלה הנכונה היא נגזרת של משתנים ייחודיים לכל משפחה. האם אתם מתגוררים בבית פרטי או בקומה רביעית ללא מעלית? האם התשתיות באזור המגורים שלכם סלולות? האם המדרכות רחבות? האם אתם צריכים להתנייד עם העגלה במכונית (ובמקרה כזה תרצו עגלה קומפקטית שמתקפלת בקלות).

האם אתם טיפוסים ספורטיביים שמתכננים לטייל עם התינוק על שפת הים? כל השאלות האלו ועוד רבות אחרות מייצגות פרמטר רלוונטי וספציפי בבחירת עגלה. לכן חשוב שכל זוג הורים ימפה את הפרמטרים ויבין במדויק את מפת הצרכים, לפני שבוחרים עגלה.

טיפ שני: בדקו את יכולת התמרון וההיגוי

אחד הפרמטרים הכי חשובים בעגלה הוא יכולת התמרון שלה. בעגלות טובות יש מערכת מתלים שלא תבייש מכונית מתקדמת וכל מי שייקח עגלה איכותית עם גלגלים איכותיים ל'נסיעת מבחן' ואחריה עגלה פשוטה ירגיש מיד בהבדל.

גלגלים איכותיים והיגוי נוח הופכים את השימוש בעגלה להרבה יותר נוח ואת הנסיעה שלה להרבה יותר שקטה וחלקה – זה כבר רלוונטי לרווחת התינוק וליכולת שלו להירדם בתנועה (אחד הדברים שכל הורה חדש יודע: טיול בעגלה זו דרך מצוינת להרדים תינוק). גם פה המבחן הוא אינדיבידואלי ותלוי בנסיבות החיים.

עגלות שבנויות טוב ישרתו אותנו, גם כאשר אשר אנחנו יוצאים לקניות עם הילד (ניתן להעמיס עליהן) וגם זה שיקול ששווה לקחת בחשבון. חשוב לציין שעגלות עם מרכב איכותי ומערכת היגוי מתקדמת, יהיו לרוב בקטגוריית הפרימיום של עגלות יקרות ולא תמיד יש הצדקה בהשקעה כזו.

טיפ שלישי: על בטיחות לא מתפשרים

קצת כמו כסא בטיחות לרכב, גם העגלה היא אמצעי שצריך לספק לתינוק הגנה וסביבה בריאה. המשטח צריך להיות מתאים ונוח, המסגרת צריכה לעמוד במקרים, שחלילה, העגלה תקבל מכה או תידחף, ומומלץ לקחת בחשבון גם אלמנטים כמו מגן שמש וקו ראייה. מאחר שלא כל מרכיבי הבטיחות גלויים לעין, אחד הדברים שיכולים לסייע לזהות מרכיבי בטיחות בעגלה הוא תו תקן. לכן התעקשו לרכוש עגלה בעלת תו תקן ישראלי / אמריקאי / אירופאי.

טיפ רביעי: שכיבה, ישיבה או משולבת

פרט חשוב שטרם נגענו בו הוא שעגלות שונות מיועדות לשלבים שונים בהתפתחות התינוק. עד גיל 5 חודשים (או עד ישיבה) הילד צריך להיות באמבטיה, בהמשך הוא יכול לעבור לעגלת ישיבה, המכונה גם טיולון.

נציין כי אמבטיות עשויות להיות יקרות מאוד, ביחס לעובדה שהשימוש בהן הוא לטווח קצר. לא מעט הורים מעדיפים לרכוש עגלה עם אמבטיה פשוטה לחצי שנה ולאחר מכן טיולון קומפקטי ואיכותי, שישרת אותם גם כאשר הילד יהיה בן 3. פתרון אפשרי נוסף הוא עגלה משולבת שניתן לשנות בה מנח ולהפוך אותה משכיבה לישיבה ולהפך.

לסיכום, בעת בחירת עגלות תינוק יש לקחת מבחר רחב של שיקולים, כאשר יש לקחת בחשבון בעיקר את בטיחות העגלה, המאפיינים המשפחתיים (מעלית, גודל מטען ברכב, האם צריך טרמפיסט ועוד) והעלויות. צפו במבחר עגלות תינוק מגיל לידה, ממותגים שונים ובמחירים מגוונים ואטרקטיביים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here