פתיחת תערוכה והשקת ספר : "הכניסיני" / אימהות אומנה בישראל

0
623
קרדיט: יעל בר כהן

יערה קליין-ימין

ניהול אמנותי : אושרי כהן-נדר

 

פתיחה חגיגית : 14.3.2023 בשעה 20:00

נעילה:  13.5.2023

שמעון הצדיק 12, יפו

 

הפרויקט "הכניסיני" מעניק הזדמנות נדירה למבט קרוב בעולמן של אימהות האומנה בישראל. הפרויקט, ביוזמת המעצבת יערה קליין – ימין, כולל תערוכה המציגה סדרת צילומים של נשים המעניקות בית ומשפחה לילדים שהוצאו מחזקת הוריהם וספר ובו סיפוריהן האישיים של אימהות האומנה

 

אמניות משתתפות: יערה קליין-ימין, ענת קזולה, אלה ברק, מיטל דור, נועה זני, יעל בר כהן, דגנית ארטמן, מעיין חלף, שונית פלקו- זריצקי

 

בישראל ישנם כ־ 4,500 ילדים הגדלים בכ-3,000 משפחות אומנה, אשר בחרו לקבל חזקה על ילדים שהוצאו ממשפחותיהם עקב מצבי סיכון קיצוניים. האומנה נועדה לספק לילד סביבה בטוחה ומוגנת ומוגדרת כסידור זמני לתקופה מסוימת, אך היא יכולה להימשך גם עד גיל 18.

הפרויקט "הכניסיני" מספר את סיפורן האישי של נשים נבחרות, אשר בחרו להיות אימהות אומנה בישראל. את הפרויקט יזמה ויצרה המעצבת יערה קליין-ימין אשר מלווה את ארגון "אור שלום",  ארגון המפעיל מאות משפחות אומנה בישראל, כמתנדבת פעילה כבר למעלה מעשור. בעקבות המפגש הקרוב עם משפחות האומנה, ילדיהן הביולוגים והילדים שהצטרפו למשפחה בתהליך האומנה, החליטה יערה ליזום את פרויקט "הכניסיני", במטרה להמשיך ולהשפיע על מעגלי החברה הרחבים יותר ולתת הכרה פומבית לנשים ששינו את מהלך חייהן וחיי משפחתן ובחרו לפתוח את ליבן ולספק סביבה מוגנת ואוהבת לילדים.

קרדיט: מיטל דור

סיפוריהן האישיים של האימהות קובצו לספר אשר יוצג בתערוכה ויחשוף את תחושותיהן האישיות ביותר על ההחלטה להיות אם אומנה, על המשמעויות הרבות שיש להחלטה כזו מבחינה אישית, זוגית, משפחתית ועל הדרך שכל אחת מהן עברה.

מתוך כתיבת הספר ודרך סיפורה האותנטי והייחודי של כל אם, עיצבה קליין-ימין תכשיט.  כאשר אל תהליכי העבודה הייחודיים שלה, ניפוח ועיצוב זכוכיות מורנו הצטרפו צורפות קלאסית, שילובי טקסטיל ואלמנטים נוספים.

אל הסיפור הכתוב הצטרפו נשים צלמות, שהגיבו לעולמן הפנימי של האימהות דרך דיוקנאות אינטימיים. הצילומים שיוצגו בתערוכה מאפשרים להתוודע לפנים ולשמות של נשים ששינו את מהלך חייהן וחיי משפחתן למען הגנה ואהבה לילדים שזקוקים לבית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here