תפריט לתינוק בן חצי שנה – טיפים ומידע

0
3435
תפריט לתינוק בן חצי שנה – טיפים ומידע
מקור FREEPIK

בחודשים הראשונים לחיי התינוק הוא מוסיף למשקלו כ-700 עד 900 גרם בכל חודש, ובגיל חצי שנה התינוק מכפיל את משקלו מהלידה. בגיל חצי שנה אפשר להציע לפעוט אוכל מוצק, אך עדיין לרוב התינוקות אין עדיין שיניים לכן מומלץ לבחור ולהכין רק מזונות רכים שהתינוק מסוגל ללעוס באמצעות החניכיים. מה כולל תפריט לתינוק בן חצי שנה ואילו סוגי מזון מוצק מתאימים לשלב זה בחייו? כל המידע בכתבה הבאה.

משרד הבריאות ממליץ לשלב באופן הדרגתי מזון מוצק להשלמת תזונת הפעוט. זו גם ההמלצה הרווחת בקרב ארגוני הבריאות בארץ ובעולם. כמובן שמומלץ להמשיך להניק את התינוק גם בגיל חצי שנה או לספק עבורו תמ"ל איכותי מתוצרת מותג מוכר ואמין.

הקניית הרגלי אכילה נכונה בגיל חצי שנה

בחודש השישי לחייו התינוק מסוגל להתגלגל מצד לצד, לפעמים הוא מצליח להתגלגל בכל רחבי החדר, זהו שלב ההכנה לקראת הזחילה. בשלב זה בחייו שרירי הצוואר והזרועות של התינוק מתחזקים, יש תינוקות המסוגלים לעמד על שש ולהתנדנד קדימה ואחורה, וחלק מהתינוקות מסוגלים לזחול על גחונם. 

בשלב זה התינוק יכול לשבת עם תמיכה ולשמור על ראשו יציב, אלו סימנים המעידים על כך שהתינוק מוכן לאכילת מזון מוצק. כמו כן, התינוק מפגין סקרנות ועניין במזון המוגש לו והוא מנסה לקרב את האוכל לפיו באמצעות הידיים.

כדי להקנות הרגלי אכילה נכונה בגיל חצי שנה מומלץ להקפיד על הכללים הבאים:

  • חשוב ליצור מסגרת לארוחות במהלך היום.
  • מומלץ לבחור מקום קבוע לארוחה.
  • יש להושיב את התינוק עם הפנים מולכם.
  • חשוב להקפיד על חוויית אכילה רגועה ונינוחה.
  • יש להימנע מהסחת דעת להורים ולתינוק (לסגור טלוויזיה, להוציא משחקים מהשולחן וכד').
  • חשיפה הדרגתית של המזון המוצק.

כדאי לדעת כי בגיל חצי שנה התינוק מתחיל לפתח את העדפות הטעם, לכן זהו שלב קריטי בו חשוב לחשוף את הפעוט למגוון רחב של מזונות, מרקמים וטעמים. כך התינוק יהיה פתוח להתנסויות חדשות עם אוכל ויהיה גם פחות בררן בגיל מאוחר יותר.

טיפים להורים

בגיל 6 חודשים לחייו של התינוק יש להציע לו מזון מוצק בכמות קטנה בלבד. לאחר גיל חצי שנה אפשר להגדיל את כמות המזון המוצק בשילוב תמ"ל (תרכובות מזון לתינוקות). בשלב ההתחלתי יש להציע לתינוק מנה קטנה מסוג אחד של ירק או פרי (מחית), כך תוכלו לאבחן האם הוא סובל מאלרגיה למזון מסוים. 

בגיל 8 או 9 חודשים וכל עוד התינוק מסוגל לשבת לפרקי זמן קצרים, כדאי להניח לפניו פיסות של מזון מוצק כדי לאפשר לו לתפוס את האוכל ולהכניס את המזון לפיו, אך התינוק חייב לשבת זקוף ולעולם אין להאכילו כאשר הוא שוכב בגלל סכנת חנק.

תפריט לתינוק בן חצי שנה, על פי המומחים, יכול להכיל דייסה רגילה או בתוספת פירות, עדיף דייסה מועשרת בברזל. אפשר לשלב בתפריט השבועי של התינוק גם פרוסות של בקר או עוף, דגים, ביצים, קטניות וכמובן פירות וירקות.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here