לא רק סושי: 8 דרכים שונות לפנק את היולדת לאחר הלידה

0
310
קרדיט לתמונה Freepik

חשוב להשקיע במתנה אישית לאם שאינה קשורה לתינוק. לידה היא חוויה תקופתית בחיי האישה, והאמא לא פחות חשובה מהתינוק הרך.

התקופה שלאחר הלידה יכולה להיות כרוכה ברגשות שונים – שמחה, חרדה, פחד, התרגשות – ורווחתה הרגשית של האם היא מרכזית ביכולתה לטפל בתינוק. מתנה מתחשבת יכולה לספק דחיפה נחוצה מאוד לבריאות הרגשית של האם ולהראות אימות לתפקידה החדש.

מתנה אישית ליולדת שלאו דווקא מתקשרת לתינוקה החדש, נושאת משמעות רגשית. יש בה  התחשבות והערכה, מה שגורם לאם הטרייה להרגיש מוערכת ואהובה בתקופה הרגישה שלאחר הלידה. 

8 הצעות לפנק את היולדת לאחר הלידה

רוב החוויות בחיים מחווירות בהשוואה לטירוף של חווית האימהות, במיוחד בתקופה שלאחר הלידה. זהו שלב מלא בפרץ של הורמונים ורגשות, החלמה פיזית ועוד. לכן, יש חשיבות עליונה לכך שאימהות טריות יתפנקו. הנה שמונה הצעות לדרכים שוות לפנק את היולדת:

  1. לידה יכולה לגבות מחיר פיזי ורגשי מהאם. טיפולים משקמים כגון עיסויים, טיפולי פנים ודיקור סיני יכולים לספק הרפיה נחוצה מאוד ולעזור להקל על חלק מהלחץ הזה. לדוגמה, הזמנת יום ספא במרכז בריאות מכובד או ארגון שירותים ביתיים ממטפל מוסמך יכולים להיות מחווה מתחשבת.
  2. החלמה לאחר לידה כוללת לא רק ריפוי פיזי, אלא גם חידוש תזונתי. אספקת ארוחות בריאות ומזינות לאם חיונית לחוסנה הפיזי ולרווחתה הכללית. בישול או הזמנת ארוחה מאוזנת עשירה בפירות טריים, ירקות, חלבונים רזים ודגנים מלאים בהחלט יהיה מוערך.
  3. מנוחה – זמן איכות הוא בגדר מותרות שרוב האימהות הטריות לא זוכות לו. זמן שקט ומפנק, ושינה טובה יכולים לשפר באופן משמעותי את תהליך הרגשתה של האם הטרייה. שובר לבית מלון או צימר עם בן הזוג לאחר שהאישה תתאושש ותחלים, יהיה פשוט מושלם.
  4. תור לטיפול פנים קוסמטי – עם ההריון והלידה מגיעות תופעות פחות נחמדות שמקבלות ביטוי בעור הפנים. פיגמנטציה ופצעים יכולים להופיע אחרי הלידה וכמובן שזה לא עושה הרגשה טובה. מה גם שהאמהות הטריות כל כך עסוקות בתינוקות, שזה בא על חשבונן ברוב המקרים. לכן, תור לטיפול פנים יהיה פינוק חלומי עבור כל יולדת.
  5. תמיכה רגשית – אחת הדרכים הטובות ביותר לפנק יולדת היא על ידי מתן תמיכה רגשית ומעשית. מחוות כמו סידורים, עזרה בהכנת ארוחות או פשוט הושטת אוזן קשבת יכולות לתרום רבות להעלאת מצב הרוח של האם הטרייה. זו גם מתנה שלא דורשת שום הוצאה כספית – רק זמן, סבלנות והרבה לב.
  6. מתנות – תרעיפו עליה מתנות, דברים לעצמה או לתינוק. גיפט קארד ליולדת הוא פתרון מצוין מבחינת מתנה כזו השלב שלאחר הלידה דורש גם תקופה של השתקפות עצמית. עודדו את האם בחייכם להקדיש זמן לעצמה, אולי על ידי כתיבת יומן חוויותיה או תרגול טכניקות מיינדפולנס כמו מדיטציה. זה יכול להיות מועיל בעיבוד רגשות והסתגלות לשינויים החדשים בחיים.
  7. מסאז' עד הבית –  עייפות וכאבים עוברים עם הזמן אבל לא רק. מסאז' מקצועי עד הבית עבור היולדת זו מתנה מדהימה וכיפית במיוחד. הדבר האחרון שרוב האמהות הטריות יחשבו עליו הוא לפרגן לעצמן מסאז' בספא. קשה לעזוב את הבייבי? בדיוק בשביל אפשר לפנק אותה במסאז' מקצועי בבית.
  8. מארז מתוקים – תמתיקו לה את היום. אמהות טריות לא ישנות הרבה, ויש תקופות שסוכר הוא בגדר הכרח. אז אם כבר סוכר, שיבוא בצורה האהובה ביותר על היולדת. בין אם זה מארז שוקולדים, סופגניות, קרואסונים או עוגיות, פנקו אותה במחווה מתוקה וכיפית.

 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here