טיפים להתמודדות עם הילדים בימי החופש הגדול הנותרים

0
335
יחצ: חול

ותרו על הספונטניות- חשוב לזכור הוא שספונטניות פחות עובדת עם רוב הילדים והתינוקות, ישנם ילדים ותינוקות שלא מתמודדים טוב עם חוסר וודאות. ולכן תכננו, תכננו, תכננו – תכנון מראש של שארית ימי החופש וחלוקת הימים מקלה על ההתנהלות היומיומית של ההורים והילדים.

סדר יום – גם עמוק בתוך ימי החופש עדיין חשוב לשמור על שגרת הבוקר של הילדים שלנו – אל תוותרו על צחצוח שיניים, התלבשות, ארוחת בוקר וכל שאר המרכיבי השגרה היומיומית של הילדים שלנו שעוזרים להם להתחיל את היום.

ותרו על הפרטים הקטנים – אין צורך לתכנן את סדר היום לפרטי פרטים אבל תכנון כללי תמיד נותן מסגרת שקל להתנהל בה.

רשימות – ערכו רשימה של פעילויות בבית ובחוץ שיכולות להיות רלוונטיות לימי החופש הנותרים, ניתן ורצוי לשתף את הילדים בבחירת אופי הפעילות ותכנון השבוע.

אפשר לבלות גם בבית – הגדירו מראש ימי בית או יום בפיג'מה כדי לחוות יציאה משגרה. הדבר נכון במיוחד אם מתחילת החופש ועד כה הימים היו גדושים בפעילויות ונסיעות. סרט ביתי, בריכה במרפסת, מסלול מכשולים ביתי, פיקניק בסלון הן אופציות נפלאות.

צידה לדרך- אם יצאתם לפעילות מחוץ לבית הצטיידו באוכל, לבוש קל, קרם הגנה, כובע, מים ובגדי החלפה ברכב ובתיק כדי שתוכלו לזרום עם היום.

תוכנית גיבוי – חשובה למקרה ומשהו משתבש בתוכנית המקורית שלנו: משחקים לפקק, פעילות במקום סגור במידה ויש עומס חום, הירדמות ברכב שמעכבת את הלוז וכדומה.

יחצ: חול

עוגנים קבועים -במהלך היום תקל על המבוגרים ועל הילדים. ארוחת צוהריים בשעה קבועה, אוכל מוכר, טקס שינה שמתקיים באותו האופן, שעת השכבה עם מרווחי עירות מותאמי גיל, אל תוסיפו ארוחות לילה. בנוסף, כדאי לתכנן את היום בהתאם לגיל ולמסוגלות הילד בכדי לא להגיע להתמודדות עם עייפות יתר.

תיאום ציפיות – תאמו ציפיות עם הילד במידה והוא מדבר ומתקשר לגבי מיקום הפעילות, המשתתפים, מהלך היום ואפילו מתי ומה תאכלו כדי לתת לו אפשרויות בחירה וגם על מנת להוריד מתחים, התנגדויות וויכוחים במהלך הפעילות. ימי החופש הנותרים הם לא רבים, נסו לשחרר מעט את החבל והקשיבו לרצונות הילדים.

מינונים – מננו את הפעילויות. פעילויות רבות עשויות לגרום להצפה חושית ורגשית אצל הילדים שלנו. ההתרגשות, החום, היציאה מהשגרה עלולים לגרום להתרגשות רבה אצל ילדים. לפעמים הפחות הוא היותר.

למידה – החופש הוא הזדמנויות מצוינת לתרגל שינה עצמאית, ללמד גמילה מחיתולים, עצמאות בפעולות יומיומיות, לשחק משחקים לבחון ויכולות פיזיות חדשות, לחשוף למאכלים והרגלים חדשים ולתרגל ביחד גם מיומנויות קוגניטיביות. נצלו את שארית ימי החופש לשם כך.

תכננו זמן מנוחה במהלך היום- התפרצויות זעם וטנטרומים מופיעים לרוב אצל ילדים רעבים ועייפים.

משימות – ילדים אוהבים להרגיש מועילים וחלק מהמשפחה, משימות בית קלות כמו סידור צעצועים או סידור הסלון, תליית כביסה, הכנת אוכל הן חלק מהפעילויות שילדים במגוון גילאים יכולים לקחת בהן חלק כדי שנוכל לחזק אצלם את תחושת המועילות שמשפיעה בקשר ישיר על תחושת השייכות.

מסגרות חינוכיות- מאתגרות את ילדנו בתקשורת, התמודדות חברתית, פעילויות פיזיות והשהייה בהם לרוב מעייפות יותר מאשר בבית, קחו בחשבון שיש ילדים שיתקשו להירדם במהלך היום או הלילה במידה ולא היו מספיק פעילים במהלך היום. דאגו לפעילויות מאתגרות חושית, פיזית וקוגניטיבית.

לפעמים לא הכל הולך חלק- השקעתם, תכננתם, קניתם, נסעתם והיום לא הסתדר כפי שתכננתם? קחו נשימה, מיומנויות התמודדות עם סיטואציות ואכזבות הם חלק מהכלים שאנחנו נותנים לילדים שלנו וחופשה וזמן משותף הם הזדמנות לתרגל התמודדות. זכרו שמחר יום חדש והוא לגמרי יראה אחרת. כמו כן, התעודדו! עוד מספר שבועות והחופש נגמר!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here