בשביל הסמכות- ספר הורות שחובה בכל בית

0
1281
קרדיט לתמונה: צילום יח"צ

כשדורית חרמון החלה לכתוב את המדריך להורות היא לא צפתה את השנה האחרונה ואת האתגרים הרבים שהיא תביא בכל תחומי החיים וביניהם בתחום ההורות. אבל גם אם נתייחס לכל אחד ממשברי ההורות בתקופת הקורונה בסופו של דבר הכל מתבסס על אותה התנהלות והתנהגות שלנו כהורים. במקום להתייחס לכל משבר בנפרד או לכל קושי כהורים- דורית פיתחה שיטה שנקראת 'שיטת הסמכו"ת' שאפשרת לכל הורה למצוא את הדרך להיות הורה סמכותי, נחוש ועקבי אך עם זאת קשוב ורגיש ובעיקר- ליהנות מההורות שלו.

העומס הלא נגמר, הבלת"מים, החינוך של פעם שלא עובד לנו יותר אבל ההבנה שגם מה שאנחנו עושים היום לא ממש מצליח. מטרתו של הספר היא לאפשר להורים לעצור ולחשוב, מה נכון להם, מה מתאים ולמה בעיקר בתקופה של מוצפות אי וודאות בכל תחומי החיים.
הספר אמנם לא קשור ישירות לקורונה ומהווה מדריך כללי להורות, אך בהחלט אפשר למצוא בו רעיונות וטיפים משימות ועצות כיצד להתנהל בתקופה של משבר, כמו זו שאנחנו נמצאים בה היום.
אם היתה יכולה לתת שני טיפים להורים, שמסכמים את הגישה שלה כמנחת הורים וככותבת ספר ההורות הם היו:

  1. לדאוג לעצמם ולרווחה הנפשית שלהם ולהבין שזה לא על חשבון הילדים אלא להפך למען הילדים. כשאנחנו מרגישים סיפוק, מוצאים זמן לתחביבים שלנו, לחברים אפילו לשתיית קפה או צפייה בטלוויזיה באמצע היום כדי למלא את המשאבים, אנחנו הורים טובים ורגועים יותר.
  2. לסיים את היום בכתיבה של 3- 4 דברים שעשינו טוב בהורות שלנו, כמו עם הילדים אני מאמינה שאנחנו עושים כל יום הרבה טוב בהורות שלנו, טוב שמובן מאליו ולא מקבל מספיק התייחסות וזה יכול להיות משהו קטן ברמה של זכרתי לקנות לילדים שלי את המעדנים שהם אוהבים.
קרדיט לתמונה – ניקי טורן סוביק

דורית חרמון הינה מנחת הורים ומדריכת צוותי חינוך. כמו כן יש לה קהילה בפייסבוק של אלפי הורים שמקבלים ממנה טיפים על בסיס יומי

את הספר 'בשביל הסמכ"ות-הדרך להורות רגועה בטוחה ומהנה' אפשר להשיג ישירות דרכה או דרך הלינק http://bit.ly/39Ap24b

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here