איך לבחור שם לתינוקות בנים?

0
1565
איך לבחור שם לתינוקות בנים?
קרדיט FREEPIK

בחירת שמות לבנים היא ללא ספק משימה מאתגרת מאחר ויש מגוון רחב של אפשרויות, ולכל ההורים יש שמות המועדפים עליהם. יש הורים המכינים רשימת שמות אפשריים עוד לפני הלידה, אך בדרך כלל ממתינים ללידה ורק אז בוחרים ומעניקים שם לתינוק, בהתאם למינו. 

כאשר מעוניינים לבחור שם מקורי וייחודי לתינוק זכר ניתן לחפש שמות מיוחדים במקורות כמו התנ"ך וספרי דת, אפשר להיעזר במשפחה, ניתן לבחור שם לזכרו של קרוב משפחה או אדם אהוב, להתייעץ עם הרב או עם נומרולוג ואפשר לבחור שם מקורי עם משמעות ייחודית להורים.

לבחור שמות מהתנ"ך ולקבל ברכה מהרב

בין אם אתם מאמינים ובין אם לא, כהורים לפעוט שזה עתה נולד אתם יכולים לפנות לייעוץ מרבנים המתמחים בבחירת שמות ובפירוש שמות של תינוקות בנים. התנ"ך הוא מקור מצוין לבחירת שם לתינוק זכר, אפשר לקרוא לתינוק שהצטרף למשפחה על שם של אחד הנביאים, השופטים, המלכים או המנהיגים החשובים ביותר של העם היהודי. בתנ"ך יש מגוון עצום של שמות המתאימים לבנים, למשל דוד, שאול, שמואל, שמעון, יהודה, אבנר, אהוד, אהרון, משה וכו'.

לכל שם המופיע בתנ"ך יש משמעות עמוקה, ועל פי המסורת היהודית מקובל להעניק את השם לתינוק זכר ביום מילתו. אם אתם מחליטים לבחור שם מקראי כדאי לבדוק מהי המשמעות של השם, האם הדמות היא חיובית או שלילית, מהן התכונות המיוחסות לשם מהתנ"ך וכדאי לקרוא גם את הפרק והפסוקים בהם מופיע השם. כך לדוגמה, השם נבו מוענק לבנים זכרים, אך נבו מוזכר בהקשר שלילי בתורה לכן כדאי להתייחס לכך בהתאם.

שם א-מגדרי

אחד הטרנדים בשנים האחרונות הוא לתת שם א-מגדרי, כלומר ההורים מעניקים שם לתינוק שיכול להתאים לזכרים ולנקבות, כדוגמת עדי, דניאל, ליאור, שי, טל ועוד. הטרנד הפופולרי משפיע על הורים רבים בשנים האחרונות לכן ניתן למצוא בנים עם שמות של בנות ולהיפך. אין פסול במתן שם המתאים לבנים ולבנות יחד, אך כדאי לחשוב קדימה ולבדוק כיצד ילדים מתבגרים מתייחסים לשם הנבחר והאם בחירת השם תשפיע על הילד שלכם מבחינת הצקות מילדים אחרים, בלבול בחיים ועוד.

שם עם משמעות

חלק מההורים בוחרים שמות לתינוקות בנים המסמלים עבורם תקופה או אירוע מסוים בחייהם. עם זאת, עדיף ששמו של התינוק יהיה בעל משמעות עבורו ולא רק להורים, לכן כדאי להמתין עם בחירת השם לאחר הלידה. אם מחפשים שמות עם משמעות אפשר לעיין בתורה, להתייעץ עם רבנים או אנשי רוח, לבדוק במחשבוני שמות לתינוקות משמעויות של שמות שונים לבנים ועוד.

יש הורים המעניקים שם לתינוק על פי חודש הלידה, אחרים בוחרים שם המסמל את חוויית ההריון והלידה, ויש הבוחרים שם המורכב מאותיות הכלולות בשם האב והאם, למשל ליאור הבנוי מלימור ואורן. אפשר גם לקרוא לכל הילדים בשמות הקשורים לנושא מסוים כמו טבע וצמחים, לדוגמה שמות הקשורים לים כמו אגם, ים, גל וכו'.

טיפים לבחירת שמות לבנים

  • כדאי להמתין עם השם לתינוק הזכר עד לאחר הלידה.
  • מומלץ לבחור שמות עם משמעות, מהתורה או ממקור אחר.
  • יש שמות פופולריים ונפוצים מאוד לבנים, לכן אם מחפשים שם מקורי ובעל משמעות כדאי לעיין בתורה ולחפש שמות מפעם עם משמעות עמוקה וייחודית.
  • מומלץ לבחור שם לתינוק בן הכולל לפחות שלושה תווים ולא שם קצר של שתי אותיות בלבד. 
  • במשפחות מסורתיות מקובל לבחור שמות חוזרים בין הדורות, זהו נוהג מסורתי המבטיח חיבור לשורשי המשפחה ולמסורתה.
  • עדיף להימנע שמות טרנדיים מאחר והילד עלול לסבול משמו בהמשך חייו.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here