ריפוי טבעי לסדקים והחתכים שנוצרים על ידי ההנקה

0
1517
קרדיט FREEPIK

נשים רבות סובלות מפצעי הנקה ומחפשות אחר פתרונות להקל על הסבל מבלי לפגוע בבריאות שלהן ושל התינוק. הבשורות הטובות הן שקיימים פתרונות ומוצרים יעילים ובטוחים לטיפול בפטמות פצועות וכאבי הנקה ובשורות טובות נביא מידע עליהם. 

כאמור, חתכים וסדקים הם תופעה נפוצה המופיעה בעיקר אצל אמהות חדשות, והדבר מוביל לא פעם לוויתור על ההנקה למרות היתרונות הרבים שלה מבחינת הקשר עם התינוק. בדרך כלל המקור לבעיה הוא מנח לא נכון של התינוק, מה שמוביל לחיבור לא אופטימלי אל השד והתינוק מתאמץ להחזיק את הפיטמה עם החניכיים. לכן הפתרון הראשון והאפקטיבי לבעיה זו הוא פשוט להתייעץ עם יועצת הנקה שתיתן לכם הכוונה, וכן לקרוא חומר המפורסם ברשת בנושא הזה. 

יחד עם זאת, יש נשים שאצלן הבעיה מופיעה מסיבות אחרות כגון רגישות יתר של הפיטמות, תינוק עם חיך גבוה, פיטמות גדולות יחסית ועוד. כל אלו יכולים להתבטא בסדקים, שלפוחיות, פצעים, קילופים, פטמות אדומות וכואבות וכדומה המעיבים על ההנקה. 

ריפוי טבעי לפטמות סדוקות וכואבות

מלבד קבלת ייעוץ מיועצת הנקה אפשר לטפל בפטמות כואבות בלי חומרים פעילים שעלולים להזיק לתינוק. בין היתר מומלץ להימנע ממצבים של גודש בפיטמות המקשים על התינוק לתפוס אותן בצורה נכונה, להניח קומפרסים חמים על הפיטמה כדי להרגיע את הכאב, למרוח חלב אם על הפיטמה ובכל מקרה לשמור על היגיינה ברמה גבוהה.

פתרון בטוח נוסף הוא רפידות הנקה טיפוליות כמו מניקל שאותן פיתחה חברה שוודית בשם מלניקה. מדובר ברפידות גמישות ודקות שאינן מכילות חומרים פעילים המתאימות לשימוש בזמן ההנקה ומפחיתות כאבים. בד בבד הן שומרות על סביבת ריפוי אופטימלית ונותנות לעור הגנה.  יש להן שכבת פטנט מסיליקון רפואי החוסמת שולי חתכים וסדקים על הפיטמה, ובכך תורמת לזירוז הריפוי הטבעי שלהם.

 יש לציין כי רפידות הנקה אלו מאושרות לשימוש קליני ולא מכילות בכלל חומרים ומרכיבים מסוכנים לאם ולתינוק, בעוד הסיליקון ההיפואלרגני לא מייצר אלרגיה וגירויים בעור. בנוסף הרפידות לא משאירות על העור שאריות ונוחות מאוד לשימוש, כאשר ניתן להלביש ולהתאים אותן מחדש בצורה קלה וגם הסרתן לא כרוכה בכאבים.

השימוש בהן צריך להיעשות על עור יבש תוך הסרה של הכיסוי המגן מהצד האחד, הנחה של הצד הדביק על העור והסרה של שאריות בכיסוי המגן. מכאן והאלה ניתן להשתמש ברפידות עד שהן ספוגות או ל- 7 ימים. לאורך השנים כבר דיווחו נשים רבות על הפחתת כאבים משמעותית בעת ההנקה בזכות השימוש ברפידות האלו ושהן קלות ונוחות לשימוש.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here