קצת על לידה טבעית

0
2271
קצת על לידה טבעית

נשים רבות בוחרות להעביר את רגעי הלידה המרגשים בסביבתן הטבעית, באווירה מוכרת ותומכת שתספק להן הגנה וביטחון בכדי שיוכלו לעבור לידה טבעית ונטולת התערבות חיצונית כלשהי, בין אם זה חומרים כימיים המזרזים את הלידה או תרופות הרגעה שנועדו להרדים את האזורים הכואבים.

לידה טבעית היא למעשה לידה רגילה בה גוף האישה "עושה את העבודה" לבד ובטבעיות, בלי תרופות לזירוז, אפידורל, ואקום או סכין מנתחים. בין אם הלידה מתרחשת בבית החולים או בבית, מדובר בתהליך בו נותנים לגוף האישה להוביל בדיוק כמו שהוא נועד לעשות. משמע, בין היתר להתייחס לצירים כאל תהליך ביולוגי תקין שאינו דורש התערבות רפואית אלא אם מתעורר צורך אמיתי.

על אף שלא מעט אנשים ששומעים את המושג לידה טבעית בטוחים שמדובר בילדת פרחים שרוצה ללדת בברכה עם דולפינים, זה לא ממש מה שקורה בפועל וניתן ללדת בטבעיות גם בבתי החולים, בהתאם לבחירתה של האישה ובן זוגה וכמובן, במידה והלידה עוברת בקלות וללא סיבוכים מיוחדים.

אמנם לידה טבעית הינה לידה הנקייה מהתערבותם של גורמים חיצוניים, אך אין זה אומר שהאישה צריכה לסבול ולספוג כאבים מיותרים. צירים זה דבר טבעי לחלוטין אבל ניתן בהחלט להרגיע את הכאבים גם בלי לקחת אפידורל ולפעמים שינוי תנוחה, שימוש בקור וחום או עיסויים עלולים להפחית את כאבי הצירים בצורה משמעותית ולהעניק לה חווית לידה טבעית ולא בהכרח כואבת.

הגוף שלנו יודע לא רק איך לעכל אוכל ולהתגבר על מחלות, הוא יודע גם איך ללדת, ואם רק ניתן לו- הוא גם יעשה את העבודה כמו שצריך.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here