חיסון קורונה בהריון

0
2251
חיסון קורונה בהריון
קרדיט FREEPIK

הקורונה הפכה לשם נרדף למילה היוצרת אימה וחשש רב בקרב אנשים רבים בישראל ובעולם כולו. הקורונה הפכה למגיפה עולמית היוצרת תחושת אימה ופחד בקרב אנשים רבים, צעירים ומבוגרים כאחד. גם בקרב נשים בהריון הקורונה יצרה חשש מפני הצפוי להן ולעובר שלהן. מאז עלה למודעות חיסון קורונה כאפשרות להפחית את סממני המחלה בצורה משמעותית, אנשים רבים מיהרו להתחסן כנגד המחלה הקשה. מאידך, יש אנשים שחששו להתחסן בשל תופעות הלוואי של החיסון ובשל העובדה שעדיין לא ידוע מה השלכות החיסון על האנשים לטווח הקרוב והארוך, מבחינת תופעות הלוואי שלו. יחד עם זאת, אין ספק שהחיסון של הקורונה יכול לסייע להפחית את התסמינים הקשים של המחלה, ולכן הוא יכול להיות מומלץ לנשים בהיריון כדי להגן על הבריאות שלהן ושל העובר ברחמן. בימינו, בעידן המגיפה, חשוב לשמור על הבריאות ועל החיים של אנשים בכל גיל, ובפרט של קבוצות חלשות יותר, כגון נשים בהיריון. 

הפלות חוזרות: מה זה אומר?

הפלות חוזרות הן הפלות המתרחשות בדרך כלל לפני שבוע 20 להריון, וחוזרות לפחות 3 פעמים ויותר בקרב נשים שעברו הפלה זו. קיימים גורמי סיכון מגוונים להפלות חוזרות כגון מומים בהריון, היסטוריה גנטית של בני הזוג המשפיעה על נטייה גנטית למום כלשהו הגורם להפלות וכן סיבות מגוונות, המשפיעות על הפלות חוזרות בקרב נשים הרות. הפלות חוזרות יכולות להתרחש באקראי, או בעקבות היסטוריה רפואית המשפיעה על הסיכון להפלות חוזרות. נשים הסובלות מהפלות חוזרות מומלץ שיתייעצו עם הרופא מהטפל כדי לבחון אפשרויות לסייע ולאבחן בהקדם את הסיכון להפלות חוזרות. הפלות חוזרות יכולות לקרות לנשים מסוימות בעלות סיכון לכך, ולכן יש לבחון את הסוגיה הזו, כאשר יש מספר חוזר של הפלות, ואז יעלה החשד לתופעה זו בשל מום גנטי, או בעיה אחרת, המשפיעה על הפסקת ההריון, בשלב מוקדם יחסית. 

האם כדאי לנשים בקבוצות סיכון, כגון נשים בסיכון להפלות חוזרות, להתחסן בחיסון קורונה?

מגיפת הקורונה יצרה חששות רבים בקרב אנשים ברחבי העולם, בעיקר בשל נתוני התמותה הגבוהים הנלווים למחלה זו. נתונים אלו והתפשטות רחבה של המחלה, בארץ ובעולם, יצרו חשש משמעותי של אנשים רבים, ובפרט עבור נשים בהיריון, אשר חוששות להידבק במחלה, או להעביר את המחלה הקשה לעובר שלהן. רק לאחרונה עלתה ידיעה מרעישה לחדשות אודות אישה צעירה בהריון שנפטרה ממחלת הקורונה יחד עם עוברה, שאף הוא נדבק במחלת הקורונה. סוגיה זו העלתה מחדש את הדיון אודות התחסנות במחלה, גם עבור נשים בהיריון. כנ"ל לגבי נשים הסובלות מהפלות חוזרות, אשר מומלץ שיתחסנו, בשל היותן בקבוצת סיכון, וכדי לשמור על הבריאות שלהן ושל העובר ברחם. אין ספק שנשים בהיריון חוששות מחיסון שהוא חדש יחסית, ושיש לו תופעות לוואי לא מעטות, למשל חום וצמרמורות, אבל אל לשכוח שתופעות הלוואי נוטות לחלוף במהרה לאחר החיסון, וחשוב להתחסן עבור קבוצות סיכון כדי להקטין את עוצמת המחלה ולשמור על החיים. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here