הנקה ופעילות גופנית

0
3180
הנקה ופעילות גופנית

פעילות גופנית טובה לבריאות, וגם אמהות מניקות מומלץ שיעסקו בפעילות גופנית לאחר הלידה. מחקרים מראים שאמהות מניקות העוסקות בפעילות גופנית נהנות מלב בריא יותר, ממצב רוח טוב יותר ואפילו מצליחות יותר בדיאטה שלאחר הלידה.

פעילות גופנית מתונה מתבצעת 2-3 פעמים בשבוע, עד 45 דקות בכל פעם, וכוללת תחומים כמו הליכה, עיצוב, יוגה ועוד.

פעילות גופנית אינטנסיבית מתבצעת 4-5 פעמים בשבוע, במשך שעה ויותר וכוללת תחומים כמו ריצה, משקולות , ספינינג וספורט מקצועי.

במהלך פעילות גופנית מתונה אין כל חשש לירידה בכמות החלב או באיכותו. בפעילות גופנית אינטנסיבית יתכנו מספר שינויים. אם כן, מה בכל זאת קורה לחלב?

בעקבות פעילות גופנית אינטנסיבית, עוברים מהאם לחלב גם:

  • • חומצת חלב
  • • חומרים מעוררים

חומצת חלב היא חומר המופרש מהשרירים בתהליך הפקת האנרגיה (בתהליך אנאירובי) הנדרשת לפעילות השרירים. כשהשרירים כואבים לאחר אימון קשה במיוחד, זוהי חומצת החלב שאנו מרגישים. חומצת החלב אינה מקלקלת את החלב, אולם היא עלולה לשנות במעט את טעמו, דבר שעלול לגרום לתינוק לסרב לינוק. לכן ההמלצה היא להניק לפני האימון (גם כדי לא להתעמל עם חזה גדוש) ואם האימון אינטנסיבי מאד, לחכות שעה לאחר האימון ואז להניק.

חומרים מעוררים המופרשים בגופה של האם המתעמלת עוברים גם הם לחלב. חומרים אלה עלולים לגרום לתינוק להיות עירני ופעיל יותר בשעות שלאחר היניקה. קחי את זה בחשבון אם את מהאמהות שמעדיפות להתעמל בלילה…

אמא המתעמלת בעצימות גבוהה, יכולה לשקול להחליף את הארוחה שלאחר האימון בתחליף חלב אם, או בחלב שאוב מבעוד מועד, ולהניק בשאר היום.

אימון גופני אינטנסיבי עלול, לאורך זמן, לפגוע גם ברמות המינרלים והויטמינים בגופה של האם (ובמיוחד ברזל, סידן, מגנזיום, ויטמין B6). בד"כ הפגיעה רק באם ולא בחלב האם. לכן, אם את מתאמנת באופן זה יש לשקול גם תוספי תזונה. מומלץ להתייעץ עם דיאטן קליני מוסמך.

אצל אישה המתעמלת באופן מתון, לא קיים חשש למחסור קיצוני בחומרים אלה.

בתקופת ההנקה עדיין מופרשים הורמונים שמפחיתים את טונוס השרירים. רקמות החיבור עדיין חלשות אחרי ההריון והלידה ולכן הגוף אינו מתחטב בקצב הרצוי אותו את זוכרת מלפני ההריון. אל תתיאשי! ואל תכעסי על עצמך! תני לגופך את הזמן שלו. גופך עבד קשה מאד, במשך זמן רב, ביצירה מופלאה של התינוק שלך. תני לגוף את הזמן להתחזק ולמלא את הרזרבות. התייחסי אל גופך בחמלה ובאהבה ובאמצעות פעילות גופנית מתאימה אני בטוחה שהתוצאה תגיע – יופי של גוף בריא.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here