אילו בובות כדאי לקנות לילדים?

0
1330
אילו בובות כדאי לקנות לילדים?
קרדיט pixabay

כמעט לכל אדם בוגר הייתה את אותה הבובה שליוותה אותו בילדות, זו שלא ניתן לוותר עליה ועד היום נצורה עמוק בזיכרון ומסמלת תקופה. משעות של משחק בברביות, לניהול משק בית בבית בובות ועד לטיפול בובת תינוק במידת אחריות מלאה. בובות לילדים הינן כלי אדיר ומהנה לפיתוח הדמיון והיכולות הקוגניטיביות והמוטוריות.

השימוש בבובות לילדים כפעוטות, מסייע לפעוט לעצב את תפיסתו לגבי התנהלות העולם, לחוקק חוויות חיים ולהבין את מקומן בעולמו הרגשי. ככל שהילד או הילדה מתבגרים, המשחק בבובות לילדים הופך לדמיוני ועשיר יותר, מה שמפתח יכולות אנליטיות ויצירתיות גבוהות. השימוש בבובות לילדים ככלי לפיתוח הדימיון מאפשר יצירת תקשורת ואף פתיחות בין הילד לבובה. היקשרות רגשית וחוסר יכולת "לשחרר" את הבובה הינו דבר מוכר בקרב ילדים, וקיים לרוב מתוך הקשר הקרוב שמייצר הילד עם אותה הבובה. הילד או הילדה מטפלים פעמים רבות בובות באותה מידת מסירות כפי שמטפלים בהם.

בובות לילדים מסייעות בפיתוח מיומנויות חברתיות ואמפתיה, ועוזרות לילדכם בהבנת מצבים חדשים. יתרונות אלו ועוד רבים הופכים את הבובות למשאב אדיר לילדים מכל מין או גיל.

אילו סוגי בובות לילדים מומלץ לרכוש ומה יתרונותיהן לילדיכם?

בובות ממולאות

בובות פרוותיות ונעימות מתאימות לרוב לקטנטנים (במקרה והן ללא פייאטים/ נצנצים/ כל גורם סיכון אחר) משום שהחומר הרך והעדינות שלהן אידאליות לרמה המוטורית של הפעוט. אין חשש מפני חלקים קטנים וסיכונים אחרים. בובות הפרווה הממולאות לרוב מגיעות בצורות שחשוב שהפעוט יכיר כדוגמת חיות, בני אדם וכדומה מה שמסייע בלימוד החשוב כל כך בגיל הינקות.

בובות אנושיות

בובות לילדים שמדמות אנשים (כדוגמת – ברבי, בראץ, בובות תינוק ועוד) הינן כלי לפיתוח הדמיון והיצירתיות. מעבר לכך, מלמדות אמפתיה וחמלה של הילד כלפי בובה קטנה ממנו שנמצאת באחריותו. לרוב, במקרה של בובות התינוק, נותר גם קשר רגשי שיכול לסייע בקלת אח/ות חדש/ה ובהבנת הצורך בהקדשת זמן לאותו הילד החדש שנולד. בבובות לילדים דמויות תינוק, ניתן לראות במקרים רבים שהילד מטפל בהן (מקלחת, האכלה, ניקיון, הלבשה) ואפשר לראות מפעולה זו איך הוא תופס את אופן הטיפול בו, ולהשליך על חיי היומיום שלכם.

בית בובות

מאפשר לילדכם לנהל "משק בית" ולהבין את המורכבויות בכך וליצור אוטונומיה שתיצור עולם דמיון פורה ועשיר. העמדת הפנים במסגרת כזו, מחזקת מאוד את היכולות החברתיות ומאפשרת משחק משותף של מספר משתתפים, תוך הנגשת ותיאור העולם הפנימי של הילד, ושיתופו עם כלל המשתתפים.

דמויות מוכרות

ישנו מגוון עצום של דמויות מוכרות מהטלוויזיה ומהקולנוע בתחום הבובות לילדים, כדוגמת – LOL , ברבי ועוד. את הילד או הילדה אין צורך לשכנע ככל הנראה בסיבות לרכישתן, אך במובן החינוכי, יש יתרון לדמות מוכרת בפיתוח קשר רגשי ותקשורתי בריא בין הילד לבובה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here