טיפים לחזרה לשגרה לאחר לידה

0
112
טיפים לחזרה לשגרה לאחר לידה
מקור FREEPIK

חופשת הלידה נותנת אותות שהיא עומדת להסתיים. נהנית מהזמן שלך בבית עם העולל החדש על אף ולמרות הקשיים שהיו ועכשיו עולות המחשבות כיצד לחזור לשגרה ולהצליח לשלב הכל ביחד בהצלחה.

  • הקדישי מחשבה מעמיקה ושאלי את עצמך האם את כבר מחכה בקוצר רוח לחזור לעבוד אחרי חופשת לידה, לחזור לקריירה שלך או שמא את מעדיפה להמשיך ולהתמקד באימהות שלך ולהישאר עם התינוק בבית. השילוב בין אימהות לקריירה אינו פשוט ורובנו בוחרות בשילוב בין השניים, לרוב מתוך אילוצים כלכליים, מה שמביא אותנו ללא מעט פשרות המלוות בהרבה נקיפות מצפון על כך שאיננו נמצאות לא כאן ולא כאן בלב מלא ושלם. חשוב לזכור שהחיים שלנו אינם מורכבים רק מקריירה ואימהות אלא גם  מזוגיות ובל נשכח את עצמנו אנו. על מנת למצוא את האיזון המתאים בין כל החלקים השונים חשוב להגדיר ולשים גבולות. האם נהיה זמינות למקום העבודה לאחר שחזרנו הביתה? האם נענה לטלפונים ונקרא מיילים מטעם העבודה גם בשעות המוקדשות למשפחה?
  • אפשרי גם לאחרים לתמוך ולעזור – הרשי לאחרים להיות שותפים גם הם, ואל תיקחי את כל העול על עצמך. אפשרי גם לבעלך וגם לבני המשפחה האחרים כמו הורים של כל אחד מכם, להיות שותפים בגידול העולל החדש שהצטרף למשפחה. חלקי בינך לבין בעלך את משימות הבית, הזמיני עוזרת שתגיע לנקות ולסדר עבורכם את הבית, אפשרי לסבים ולסבתות לשמור על הנכדים כך שתוכלי לפנות מעט זמן לעצמך.
  • דאגי לעסוק בפעילויות שממלאות אותך – על מנת שתוכלי להמשיך ולהעניק מעצמך לאחרים כמו לדוגמא להיות עובדת מסורה וחרוצה, אמא טובה ואישה חמה ותומכת, עליך קודם כל להטעין את המצברים של עצמך על ידי מנוחה נאותה, פעילות גופנית, בילוי עם חברות, תחביב אהוב ועוד.
  • נדרש להחליט מי ישמור על העולל החדש כשתחזרי לעבודה – האם זו תהיה מטפלת מקצועית ומוסמכת שקיבלת עליה המלצות או שאולי אמך שיצא לגמלאות לא מזמן ותהנה לשמור על הנכדים שלה. החשוב הוא לבחור מישהו שיהיה קבוע ויציב בחייו של התינוק עליו תוכלי לסמוך בעיניים עצומות ולהרגיע את חששותיך.
  • הגוף שלך בדיוק סיים מסע מורכב בן 9 חודשים – אפשרי לו לחזור לעצמו על ידי תזונה בריאה ונכונה של כל אבות המזון אחרי התייעצות עם דיאטנית, בשילוב עם חזרה הדרגתית לפעילות גופנית כמו הליכה או כל המלצה אחרת של מאמן כושר. על ידי שילוב של תזונה נכונה עם פעילות גופנית תוכלי לחזק את הגוף כך שתוכלי להמשיך לעמוד בכל משימותייך ובנוסף הדבר יעזור לך לחזור למשקל גופך הקודם שזה חלומה של כל אישה!
  • התייעצי עם אימהות נוספות שנמצאות גם הן בתקופה של אחרי לידה – שמיעה של דעות ורעיונות נוספים תמיד מבורכת. אפשר כמובן גם להיכנס לפורומים השונים הנמצאים ברחבי האינטרנט, לקבל שם מידע ותמיכה. 

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here