חזרה לשורשים: איך מוציאים דרכון פורטוגלי לילדים?

0
963
חזרה לשורשים: איך מוציאים דרכון פורטוגלי לילדים?
קרדיט PIXABAY

בתור הורים חשוב לנו תמיד לתת את הטוב ביותר לילדים שלנו: לדאוג להם לתזונה עשירה בריאה ומאוזנת, להישגים, למעגלים חברתיים משגשגים, ללימודים איכותיים ולחוויות טובות ובלתי נשכחות. לצד כל אלו, אין ספק שבתור הורים חשוב שנדאג לעתיד של הילדים עד כמה שיותר, נחסוך כסף עבורם ונצייד אותם בכל הכלים להצלחה בחיים. מתוך כך נראה כי הורים רבים מעוניינים באפשרות של הנפקת דרכון זר לילדיהם ובפרט דרכון אירופאי, ובשנים האחרונות האפשרות של דרכון פורטוגלי הפכה לאחת הפופולריות ביותר. אם גם אתם שמעתם על האפשרות להוציא דרכון פורטוגלי לילדים ורוצים לדעת עוד על הנושא, אנחנו שמחים להציג לכם כאן את כל הנקודות החשובות שצריך להכיר. 

למה בכלל להוציא דרכון פורטוגלי?

אז עוד לפני שנבין איך עושים את זה, חשוב להבין למה כדאי להוציא דרכון פורטוגלי לילדים ואיך זה ישרת אותם במהלך החיים. דרכון פורטוגלי הוא למעשה דרכון של האיחוד האירופאי, כלומר שבאמצעותו מקבלים בעצם אזרחות חוקית בכל אחת ממדינות האיחוד. המשמעות של הדבר היא שהילדים שלכם יוכלו ליהנות מהאפשרויות הבאות:

  • מגורים: אפשרות למגורים חוקיים בכל מדינות האיחוד. אין צורך במסמכים נוספים וניתן להגר לכל מקום באירופה כמעט. כמובן שאפשר להיות בעלים של נכסים ברחבי אירופה, לגור בהם ולהשכיר אותם. 
  • עבודה: עם דרכון פורטוגלי ניתן לעבוד באופן חוקי בכל מדינות האיחוד האירופי. אפשר לעבוד כשכירים עם תלוש מסודר וחוקי וכמובן לפתוח עסקים במדינות האיחוד בהתאם למערכת החוקים של כל מדינה. הדרכון גם עוזר בהחלט כשמדובר על ישראלים שגרים בארץ וטסים הרבה לצורך עסקים. 
  • לימודים: דרכון פורטוגלי מאפשר לימודים בכל מדינות האיחוד האירופי. מדובר במוסדות המובילים והטובים ביותר בעולם עם שכר לימוד מסובסד ונוח לרוב ולעתים אף לימודים בחינם לחלוטין. 

בסופו של דבר מדובר במסמך הפותח לילדים שלכם הרבה דלתות. 

איך מוציאים דרכון פורטוגלי לילדים?

ובכן, הכול תלוי גדול בסטטוס שלכם ביום שבו תרצו להוציא את הדרכון. הילדים שלכם נולדו אחרי שהשלמתם את תהליך הוצאת הדרכון ונרשמתם במרשם האוכלוסין הפורטוגלי? מעולה, האזרחות שלכם עוברת אליהם באופן אוטומטי וכל מה שאתם צריכים זה לגשת איתם ולהנפיק את הדרכון. 

לעומת זאת, אם הילדים שלכם כבר נולדו ואתם עדיין בתהליך ההנפקה, תצטרכו לעשות את התהליך גם עבורם. אם אתם כבר בתהליך של הוצאת דרכון פורטוגלי כנראה שכבר יש בידיכם את רוב המסמכים הדרושים וכל שתצטרכו זה להוסיף מסמכים אחדים ולהוכיח שהילד הוא אכן הילד שלכם. במרבית המקרים הטיפול בבקשות מסתיים יחד, וההורים והילדים מקבלים את הדרכון הנכסף. 

אז מה בתכל'ס?

אם כבר יש לכם דרכון והילדים נולדו אחרי הנפקתו, גשו לשגרירות פורטוגל או הגישו בקשה באתר להנפקת דרכון. אם אתם במהלך התהליך ורוצים לצרף ילדים שכבר נולדו, בררו אילו מסמכים נדרשים, שכן ברוב המקרים אלו מסמכים בסיסיים שאין בעיה לצרף. עדיין לא הוצאתם לעצמכם דרכון פורטוגלי? אם אתם צאצאים ליוצאי עדות המזרח ויש לכם שם משפחה מזרחי, אנו ממליצים בחום לברר אם אתם זכאים לדרכון ברשימת השמות העדכנית. יש סיכוי לא רע שבתוך זמן קצר תוכלו להוציא דרכון פורטוגלי לכם ולילדים שלכם. 

בשורה התחתונה, אם אתם מעוניינים להנפיק דרכון פורטוגלי לילדיכם, אנו ממליצים לא להתעכב עם השלמת התהליך, שכן כרגע ניתן לבצע אותו בקלות יחסית ובתנאים נוחים. כאן נציין שרצוי להתייעץ עם עורך דין המתמחה בתחום, כדי שהתהליך יתבצע באופן אפקטיבי ועל הצד הטוב ביותר. בהצלחה!

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here