היתרונות בהרכבת פאזל בקרב ילדים

0
1503
היתרונות בהרכבת פאזל בקרב ילדים
קרדיט לתמונה: shutterstock

פאזל הוא משחק עתיק שהומצא אי שם בשנת 1760. המשחק שימש בתחילת דרכו ללימוד ומאז התפתח לפעילות של הנאה ומשחק. הרכבת הפאזל היא פעילות אהובה במיוחד בקרב ילדים. הם בוחרים פאזל עם דמויות אהובות ומנסים להרכיב חלק לחלק. הפעילות מאפשרת להם לשלב יצירתיות וחשיבה. כאשר הם מצליחים להשלים את התמונה הם נהנים מסיפוק ותחושת מסוגלות שמגבירה את הביטחון העצמי שלהם. כדי לאפשר לילד להנות מהיתרונות של הרכבת הפאזל חשוב להתאים את הפאזל לגיל הילד ולרמתו. כאשר הוא ירכיב את הפאזל כמה פעמים ויהיה לו קל הוא יחפש את האתגר הבא- פאזל יותר מורכב ועם יותר חלקים . 

משחק פאזל לשיפור הריכוז

יתרון משמעותי של משחק הפאזל זה שיפור בריכוז. מחקרים הראו כי ילדים שמרכיבים פאזלים מגדילים את משך הזמן בו הם מסוגלים לבצע משימה מבלי שדעתם תוסח.  במיוחד בתקופה הנוכחים המלאה במסכים מסרים מהירים והסחות דעת חשוב לאמן ולשפר את הריכוז. 

משחק פאזל מסייע לזיהוי עצמים ודמויות

פאזל מסייע לילדים להפעיל את החשיבה ולזהות מתוך מכלול החלקים את הדמויות. זה יכול להיות חיות שונות, צורות הנדסיות, כלי תחבורה ועוד. לאט לאט הם מפתחים את היכולת להבדיל בין השוני של החתיכות וכיצד הן מתחברות אחת לשניה ומשלימות תמונה אחת.

משחק פאזל לשיפור הסבלנות

בייחוד בפאזלים המורכבים מחלקים רבים נדרשת סבלנות רבה בהרכבתם. כאשר הילד מבין שבכדי להגיע לתמונה הרצויה עליו לעבוד להתאמץ ולהמתין עד לקבלת תוצאה מושלמת. כך הוא מתכונן לחיים האמיתיים שבהם במקרים רבים נדרשת סבלנות רבה עד שמגיעים לתוצאה הרצויה. 

משחק פאזל לשיפור הזיכרון

כאשר כל החלקים מונחים לפניו, הילד נדרש לזכור היכן מצוי כל חלק כשהוא מרכיב את הפאזל. גם כשמרכיבים את הפאזל בפעם השניה הילד מנסה לזכור על פי הפעם הקודמת היכן יש לשים כל חלק. 

משחק פאזל לשיפור כישורים חברתיים

פאזל הוא משחק חברתי, ילדים משחקים אותו עם אחיהם או חבריהם. במהלך המשחק הוא נדרש לשתף אסטרטגיות ולחלוק מידע ולקבל דעה שונה בכדי להגיע לתוצאה. הוא מפתח את התקשורת הבינאישית והכישורים החברתיים. מעבר לכך מדובר בבילוי חברתי חוויתי ומגבש שמשאיר טעם מתוק.

אז עם כל כך הרבה יתרונות, חשיבות הפאזלים כמשחק מפתח עבור ילדים ברורה מאד. כעת נשאר לכם רק לבחור את הפאזל המתאים שיאפשר לילדים להנות משעות של משחק והנאה. קיים מבחר עצום של פאזלים ברמות שונות, החל מהגיל הרך עם חלקים ספורים ועד לפאזלים ענקיים עם אלפי חלקים קטנים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here