על רקע הבעיות במתווה הבידודים בבתי הספר: "תזונת הילדים בצהרונים היא לעיתים הארוחה החמה היחידה שעשרות אלפי ילדים בישראל אוכלים מידי יום"

0
738
מנת אוכל 1 בצהרון לאנץ טיים צילום ארקדי רסקין

כך לדברי אלי מלכה, מנכ"ל חברת "לאנץ-טיים", המספקת מידי יום אלפי מנות אוכל לבתי ספר וצהרונים, המתריע על המשך הפגיעה בביטחון התזונתי של הילדים, הנמשכת מאז פרוץ הקורונה

על רקע העיכוב בחלוקת הבדיקות וביטול הבידודים במערכת החינוך, מתריע אלי מלכה, מנכ"ל חברת לאנץ' טיים, חברת ההסעדה לבתי הספר ולמוסדות חינוך הגדולה בישראל, על המשך הפגיעה בביטחון התזונתי של התלמידים. "משפחות נזקקות, שידן אינן משגת ומסובסדות ע"י המדינה בפרויקט יול"א (יום לימודים ארוך) בפריפריה ובמגזרים שונים, נשארות מאחור, ובקורונה ובסגרים הילדים הללו הלכו לישון על בטן ריקה. תוכנית ההזנה חייבת להימשך ללא פגיעה בילדים ויש להחזירם לשגרת לימודים ללא עיכוב".

מטבח חדש לחברת לאנץ טיים
צילום ארקדי רסקין

לדברי מומחי התזונה של חברת לאנץ' טיים, שנת הלימודים החולפת, שהתנהלה תחת משבר הקורונה, יצרה נזקים רבים בקרב הילדים, בהם גם נזקים תזונתיים. "בשנה האחרונה הפכו החטיפים למקור התזונה העיקרי של הילדים, לצד אכילה לא מסודרת, מול מסכי הטלוויזיה והמחשב, אכילה רגשית ועוד. "אנו חייבים לאסוף את הילדים חזרה למסגרות, להכניס אותם חזרה לתלם, כשבשלב הראשון נידרש לצמצם את הנזקים של השנה החולפת ולהתחיל לבנות מחדש. כל עיכוב בחזרת התלמידים לשגרה יחריף את הנזקים הבריאותיים שיוצרת להם הקורונה מידי יום", מסביר אלי מלכה.

אלי מלכה מנכל חברת לאנץ טיים
צילום ארקדי רסקין

חברת לאנץ' טיים הוקמה בשנת 1997 על ידי איש העסקים אלי מלכה ונחשבת לגדולה ביותר בתחום הזנת ילדים במערכת החינוך. החברה מתמחה בייצור ואספקת ארוחות צהריים טריות, בריאות, מזינות ובטעם של בית, על פי גישה של ״מהשדה לצלחת״, דהיינו שליטה מלאה על כל שרשרת הייצור והאספקה, מהשדות והמגדלים הבלעדיים, דרך בתי האריזה, המטבחים, השינוע ועד לצהרון. התפריט הבריא של לאנץ' טיים לילדים נבנה בשיתוף שפים מומחים, יועצים ותזונאים קליניים המתמחים בילדים ומותאם לטעמם של הילדים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here