הבדיקות שיכולות להציל את חייך

0
1681
הבדיקות שיכולות להציל את חייך
מקור freepik

מאת: שירי ברק – אתר: www.miok.co.il

עבור רובינו, החיים הם סוג של מרוץ: עבודה, בית, ילדים, זוגיות, מחויבויות וסידורים.. אבל בכדי שנוכל להמשיך במרוץ הזה עם כל הכוח, חשוב מדי פעם לעצור ולבדוק את עצמנו. 

אז חשוב שכל אישה תדע שיש מספר בדיקות שבכוחן להציל את חייה. בדיקות אלו יעילות לגילוי מוקדם לסרטן השד – אבחנה מוקדמת מעלה את סיכויי ההחלמה מהמחלה לכ-90 אחוזים!

אז בין סוגי הבדיקות אותן חשוב שכל הנשים יכירו:

אולטרסאונד שד

אולטרסאונד שד היא בדיקה המשמשת לצורך הדמיה של השד ומתבססת על גלי קול. הבדיקה איננה פולשנית והמטופל איננה נחשבת לקרינה במהלכה. הפנייה לבדיקת אולטרסאונד שד יכולה להתבצע במספר מקרים: כאשר מוצאים גוש או ממצא חשוד במהלך בדיקה ומבקשים לברר את סוג ומקור הבעיה. 

מקרה נוסף, הוא כאשר עולה הצורך בביצוע בדיקה משלימה לממוגרפיה כחלק מתוכנית סקר לגילוי מוקדם של סרטן השד. במקרים בהם התוצאה של הבדיקה תהיה תקינה, רקמת השד תראה אחידה. תוצאות אשר אינן תקינות, עלולות להעיד על איך מהמקרים הבאים: ציסטות, ליפומות (גושים שומניים שהינם שפירים) ופיברואדנומות (גידולים שפירים מוצקים). במקרים בהם התוצאות אינן תקינות, המטופלת תופנה לשורה של בדיקות נוספות. 

ממוגרפיה

ממוגרפיה היא בדיקת רנטגן של השדיים, אשר מטרתה, גילוי של סרטן השד בשלבים המקדימים – ישנם מקרים בהם הבדיקה תזהה גידול אותו הרופא לא זיהה בבדיקה הידנית. ניתן לבצע את הבדיקה אחת לשנה, כאשר הבדיקה מבוצעת על ידי רופא המתמחה בתחום פרטני זה.

קיימת חשיבות גבוהה שכל אישה מעל גיל 50, וכל אישה מעל גיל 40 המשתייכת לקבוצת סיכון, תעבור את הבדיקה הזה לפחות אחת לשנתיים. כאמור, באמצעות בדיקת ממוגרפיה ניתן לגלות גוש בחזה, כבר בשלביו ההתפתחות המוקדמים שלו וגילוי שכזה יכול פשוטו כמשמעו להציל חיים.  

בדיקה עצמית

אז נכון, כי לבדיקות מתקדמות המתבססות על טכנולוגיות חדשניות יש חשיבות גבוהה ויכולות להציל חיים. אבל יחד עם זאת, חשוב שכל אישה תדע שגם לה יש את היכולת ואת האפשרות להציל את חייה והדרך לעשות זאת היא באמצעות בדיקה עצמית של השד.

מדובר בבדיקה פשוטה, אשר מתבססת על מישוש השדיים (מומלץ למרוח קרם ידיים לפני תחילת הבדיקה) ועל התבוננות בהן,  אשר כל אחת יכולה לעשות לעצמה ומומלץ לה לעשות אותה אחת לחודש. הליך הבדיקה עצמו אמור לארוך דקות בודדות בלבד, כאשר במקרים בהם בבדיקה זו יתגלה גוש או ממצא חריג, ניתן יהיה לגשת לרופא להמשך הבדיקה. בדיקה עצמית  מומלצת לנשים בכל הגילאים (גם אם אתן חושבות שזה לא מועיל תזכרו שזה בטח לא יכול להזיק). 

אם יש דבר אחד עליו אין ויכוח זה שהדבר הכי חשוב זה הבריאות. לכן, בכדי לשמור על הבריאות זאת, חשוב לא להקל ראש בחשיבותן של הבדיקות, אלא לעשות מעשה ולדאוג לעבור אותן כל תקופת זמן מסוימת.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here