בעיית נחירות בשינה

0
815
בעיית נחירות בשינה
קרדיט תמונה FREEPIK

יש לא מעט אנשים שסובלים מנחירות. הנחירות שלהם פוגעים באיכות החיים שלהם, בבריאות שלהם ובזוגיות שלהם. נחירות עדינות ושקטות יחסית לא מפריעות יותר מידי, אך יש אנשים שהנחירות שלהם רמות וחזקות מה שאומר שמי שישן לידם לא ממש יכול לישון ולא פעם בן או בת הזוג נאלצים לישון בחדר אחר כדי להצליח להירדם. לסבול מנחירות זה גם לא נעים חברתית, זה לא נעים להירדם ליד חברים או אנשים זרים והחשש יכול להפריע ליום יום. אבל מסתבר שיש היום פתרונות לבעיה הזו, מסתבר שהיום אפשר לטפל בנחירות והתוצאות יכולות להיות מדהימות.

נחירות – לא רק אי נעימות.

לפני שנדבר על אילו דרכים לטפל בנחירות יש חשוב להבין שנחירות הן לא רק רעשים שמפריעים למי שישן באותו החדר אלא לא פעם הן מעירות את הסובל מהבעיה עצמו אבל הן גורמות לבעיות משמעותיות יותר. מי שנוחר מתעורר לא מעט במהלך הלילה ואין לו שינה רציפה, מה שמתבטא בעייפות במהלך היום וחוסר יכולת להתרכז במטלות השונות. מי שסובל מנחירות למעשה נחנק חלקית מה שגורם לגוף להעיר אותו כחלק ממנגנון הגנה שתיכף נסביר אותו והתוצאה היא שינה מאוד לא איכותית וכזו שאינה מספקת. אין ספק שצריך לעשות עם זה משהו אבל חשוב קודם להבין מהי הבעיה בכלל.

נחירות – הפיזיולוגיה

אז מהן למעשה אותן נחירות ואיך הן מביאות את הסובל מהן למצב בו הוא מתעורר פעם אחר פעם? הנה הסבר קצר. כשישנים שרירי הגרון רפויים כמו שאר שרירי הגוף. מרווח מעבר האויר הוא קטן ומהירות כניסת האויר לריאות גדלה כדי לספק לגוף את הכמות הדרושה. כשיש ויברציות במעבר יש רעשים ואלו הנחירות, ואם יש חסימה מלאה של הלשון זה מביא לדום נשימה בשינה מה שמוביל לירידה בסטורציה (ריווי חמצן בדם) לעלייה בדופק בשביל להעביר יותר חמצן אל התאים וכשהגוף מרגיש שהוא לא יכול יותר להתמודד, הוא מעיר את עצמו. זה יכול כאמור לקרות עשרות פעמים בלילה וזה פוגע באיכות השינה, בבריאות ואפילו מסכן חיים ממש.

אז מה עושים?

יש דרכים שונות לטפל בנחירות. הטיפול הטבעי הראשון הוא לרדת במשקל (בצורה בריאה כמובן) מה שיסייע לפתיחת מעבר האויר באופן חופשי יותר. מעבר לכך יש התקנים שונים שמסייעים לאוויר לעבור באופן חלק, כשאחד מהם הוא ההתקן הדנטלי שהוא מעין קביים ללסת התחתונה מה שימנע ממנה לצנוח וככה לא תהיה חסימה של מעבר האויר. יש עוד פתרונות אחרים אך חשוב לוודא שאכן מדובר על פתרון איכותי שנותן מענה יעיל וההתקן הדנטלי הוא דוגמא טובה לכך. אל תתפשרו על הבריאות שלכם כמו גם על תתפשרו על הזוגיות שלכם. מגיע לכם לישון שנת לילה רציפה ומגיע לכם להיות בריאים ולא להיות מובכים.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here