איך ניתן לקבל מרשם לקנאביס רפואי

0
1643
איך ניתן לקבל מרשם לקנאביס רפואי
קרדיט FREEPIK

מרשם לקנאביס רפואי הוא מסמך הכרחי על מנת לקבל את הקנאביס בבתי המרקחת המאושרים לכך בחוק. את המרשם עצמו יכול לקבל רק מי שעומד בתנאים מסוימים המוגדרים על ידי משרד הבריאות, וזאת בעזרת רופא מומחה או רופא בעל אישור מיוחד מטעם היחידה לקנאביס רפואי (יק"ר).

מי יכול לקבל את המרשם?

לפי נוהל 106 של היחידה לקנביס רפואי, רק העומדים בתנאים מאוד ספציפיים יכולים לקבל את המרשם. ראשית, על מבקש המרשם לסבול מבעיה רפואית אחת מיני אלו המוגדרות ברשימה סגורה, בהן מחלות מתחום הכאב, מחלות אונקולוגיות, מחלות גסטרו, מחלות נוירולוגיות, מחלות פסיכיאטריות, זיהומים, טיפול פליאטיבי וכדומה. יחד עם זאת, קיים גם נוהל חריגים עבור אנשים המעוניינים לקבל את המרשם למרות שהבעיה הרפואית ממנה הם סובלים אינה מצויה ברשימה.

עוד חשוב לדעת שהעובדה שאדם מסוים אכן סובל מאחת הבעיות המופיעות ברשימה, אינה מבטיחה שיקבל את המרשם. לשם כך יש לעמוד במספר קריטריונים המוגדרים ספציפית לכל מחלה, ובכל מקרה הטיפול בקנאביס רפואי אינו עומד בקו הראשון אלא להיפך – המרשם ניתן לאחר שאפשרויות טיפוליות אחרות מוצו.

ממי מקבלים את המרשם?

יש שני סוגי רופאים שיכולים לפנות עבורכם אל היק"ר על מנת לקבל את הרישיון עבור קנאביס רפואי. רופא מומחה הוא כמובן מי שמומחיותו קשורה ישירות לבעיה הרפואית ממנה אתם סובלים, והוא יגיש בשמכם בקשה דרך האינטרנט שאליה יצרף מידע רפואי הולם כולל דו"ח הנפקת תרופות מקופת החולים שלכם. מלבד מסמכי הבסיס ייתכן שיהיה צורך להעביר מסמכים נוספים שאותם כבר תוכלו להגיש לבד אל המערכת בעזרת קישור ששולחים אליכם לסמארטפון. 

אפשרות שנייה היא לפנות אל רופא שאינו בהכרח מומחה אך בעל הסמכה ספציפית להנפקת מרשמים מטעם היק"ר. המשמעות היא, שבמידה והרופא יתרם כי מצבכם מצדיק קבלת מרשם לקנאביס רפואי תקבלו ממנו מייד את הרישיון וגם מרשם שאיתו תוכלו לגשת לבית מרקחת. כלומר, בניגוד לתהליך מול היק"ר במקרה של רופא מומחה, שיכול להימשך זמן עקב בחינת המסמכים שמוגשים, כאן ההחלטה והביצוע הם מיידיים. 

לבסוף, במידה ויש לכם רישיון חשוב שתדעו שניתן לקבל מרשם עבור קנאביס רפואי וכן את הקנאביס עצמו גם דרך האינטרנט, באמצעות בתי מרקחת שלוקחים את ההזמנות אונליין ומעבירים לכם את הקנאביס במשלוחים עד הבית.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here