איך מתמודדים נפשית עם הפלה חוזרת?

0
2664
איך מתמודדים נפשית עם הפלה חוזרת?
מקור FREEPIK

כל הפלה שקורית באופן טבעי היא אירוע מצער ביותר עבור האם והאב שציפו ללידה. הפלה טבעית כשלעצמה היא דבר שכיח מאוד, ויכולה לקרות בקרב נשים בכל הגילאים. התמודדות עם הפלה היא דבר מורכב ולא פשוט, וכאשר מדובר בהפלה חוזרת – ההתמודדות מורכבת אף יותר. 

כאשר ישנה הפלה חוזרת, שמוגדרת כך כאשר היא מתרחשת 3 פעמים ברציפות, יכולות לעלות אצל האם שאלות שעלולות לערער את הביטחון שלה בגופה, בבריאות שלה וביכולת שלה ללדת בעתיד. שאלות אלה הן טבעיות ביותר, אך חשוב להבין כי גם מקרה של הפלה חוזרת לא בהכרח יקרה שוב בהמשך החיים. חשוב להבין כי מדובר בתופעה טבעית שלעתים נגרמת מבלי שתהיה על כך שליטה, וכי כיום עולם הרפואה יודע להציע פתרונות לזוגות שמתמודדים עם מקרים כאלה.  

התמודדות נפשית עם הפלות חוזרות 

הדרך להתמודדות נפשית טובה יותר עם מקרה של הפלות חוזרות מתחילה בפנייה לקבלת ייעוץ ותמיכה. חשוב מאוד שבני הזוג שלהם קרה המקרה, ובייחוד האישה, לא יישארו לבד עם סימני השאלה, התסכול והצער שמתעורר.

הייעוץ והתמיכה צריכים קודם כל להיות ברמה הרפואית, על ידי התייעצות עם רופא שמתמחה בתחום ויכול לסייע בהתאמת טיפול מתאים ובגילוי המקור לתופעת ההפלה החוזרת. בעזרת הייעוץ הרפואי ניתן לקבל תקווה מחודשת, ולהבין טוב יותר כי מקרי ההפלה לא אומרים שיש "פגם" כלשהו בבני הזוג, אלא שמדובר בתופעה רפואית שניתן ברוב המקרים לטפל בה. הייעוץ הרפואי יכול לסייע להעמיד את הדברים בפרופורציה ולהבין כי הטיפולים הקיימים בהחלט יכולים לעזור בהמשך. 

בנוסף לקבלת ייעוץ רפואי, כדאי מאוד לקבל גם סוג כלשהו של עזרה פסיכולוגית ונפשית. אנשים רבים נרתעים מפנייה לייעוץ פסיכולוגי, אך הדבר יכול לסייע מאוד במקרים שבהם מתמודדים עם אתגרים נפשיים מהסוג הזה. טיפול פסיכולוגי, גם אם הוא קצר מועד, יכול לסייע לעבד את התחושות שעולות סביב הנושא, ועל ידי העיבוד שלהן ניתן להשקיט מעט את הכאב והדאגה, ולהמשיך בחיים בצורה איתנה יותר.

תמיכה קהילתית

מעגל נוסף של עזרה שחשוב לקבל הוא התמיכה של בני המשפחה והחברים הקרובים. כמובן שלא חובה לשתף בכל מקום את הנושא המאוד אישי הזה, אך חשוב שיהיו כמה חברים קרובים וכמה בני משפחה תומכים שיוכלו לספק תמיכה. 

ככל שרמת התמיכה שבני הזוג יקבלו תהיה גדולה יותר, כך יש יותר סיכוי לאמץ נקודת מבט אופטימית יותר ולהתפנות לטיפול בגורמים הרפואיים שייתכן וקשורים לעניין ההפלה החוזרת.  

מעגלי התמיכה שהוזכרו, הכוללים ייעוץ רפואי מקצועי, ליווי נפשי ותמיכה של משפחה וחברים, יכולים מאוד לסייע בעיבוד הרגשות שעולים, וליצור מרחב נפשי שיאפשר גם החלמה וגם את קבלת הטיפול הרפואי הנחוץ.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here