איך למצוא את האפיקומן? יותר חשוב לשאול: איך למצוא את המתנה המתאימה?

0
49
צילום: יחצ

לא מה נשתנה ובטח לא הבדיחה השחוקה על הביצים במלח: אם תשאלו את הילדים מה השיא של הסדר מבחינתם זה יהיה כמובן: האפיקומן. להחביא את האפיקומן זה לא מאוד מאתגר (אפשר בארון, מתחת למיטה ועוד…(אנחנו לא רוצים לחשוף את כל האפשרויות), האתגר האמיתי הוא לבחור מתנה שתקלע לטעמו של הילד.

אז איך באמת בוחרים את המתנה המתאימה ? " חשוב לזכור כי המתנה היא לא רק חפץ, אלא דרך להראות לילדים הערכה ואהבה, ולהעניק להם חוויה שתגרום להם לחייך ותישאר איתם זמן רב לאחר החג. לכן חשוב להתאים את המתנה לגיל ולתחומי העניין של הילד. בנוסף, חשבו על מתנות שיעודדו יצירתיות, חשיבה ותקשורת וכאלו שיאפשרו זמן איכות משפחתי משותף" מסבירה סיוון לוי עובדת סוציאלית ומטפלת ב- .CBT לוי מציעה מספר אופציות למתנות מתאימות שיכולות להוות בחירה מרעננת ולהביא עמן ערך מוסף:

1. משחקי לוח קופסה וקלפים

שחמט, דמקה ושש בש: קשה למצוא מישהו שלא יאהב לפחות אחד מהמשחקים הקלאסיים הללו – ולכן, אי אפשר להיכשל עם המתנה הזו. שחמט גם מעודד חשיבה לוגית ותכנון צעדים קדימה, דמקה גם היא מצריכה תכנון ושש –בש? זה פשוט כיף.

קלפי משחק : אם היינו מנסים לרשום כאן את כל המשחקים שאפשר לשחק עם קלפים קלאסיים – כנראה שהרשימה לא הייתה נגמרת. גם פה, מדובר בבחירה בטוחה.

פאזל מאתגר: מתנה שמאפשרת לכם לבלות זמן איכות יחד, תוך שיפור יכולות חשיבה וראייה מרחבית. פאזלים מגיעים במגוון רמות קושי ותמונות, כך שתוכלו לבחור את הרמה המתאימה ביותר לילדכם, כזו שתאתגר אותו במידה הנכונה.

מארז משחקי חשיבה: בחירה מתאימה במיוחד לילדים סקרנים ופיקחים שאוהבים אתגרים. מדובר במשחקים המצריכים ריכוז, נחישות וסף תסכול גבוה (בדרך כלל לוקח זמן עד שמגיעים לפתרון). ככלל, משחקי חשיבה מעודדים חשיבה לוגית, ניתוח מידע ותשומת לב לפרטים הקטנים.

למתבגרים: ערכת פוקר היא קלאסית למתבגרים, ואל תדאגו – לא חייבים לשחק על כסף אמיתי כדי להנות.

2. ערכות יצירה: ישנו מגוון רחב של ערכות – המעודדות יצירתיות, ביטוי עצמי ופיתוח יצירות מוטוריות עדינות. מיצירת תכשיטים, דרך ציור ופיסול ועד לערכות ניסויים מדעים, שחושפות את הילד לעולם המדע.

3. ספרים: ספרים הם מאגר בלי נדלה של דמיון, והם גם מעשירים את שפתו של הילד. בין אם תבחרו בספר אגדות קלאסי, ספר "פעילויות" ששולח את הילדים לבצע משימות ולפתור חידות או שדווקא תקנו לילד קומיקס משעשע – דבר אחד ביטוח: הרווח כולו שלו.

ספר אגדות קלאסיות: לוקח את הילדים לעולם של דמיון וקסם, תורם להרחבת אוצר המילים ופיתוח הדמיון. סיפורי אגדות קלאסיים נותרים רלוונטיים גם בימינו, ומעניקים לילדים ערכים חשובים לחיים.
ספר פעילויות: דרך מהנה ללמוד נושאים חדשים תוך כדי צביעה, משחקים ופתרון חידות. ספרי פעילויות מגיעים במגוון נושאים, כך שתוכלו לבחור את המתאים ביותר לתחומי העניין של ילדכם.
ספר קומיקס: מושך ילדים לקריאה ומעודד דמיון וחוש הומור. ספרי קומיקס מציגים סיפורים בצורה קלילה ומרתקת, ומעודדים ילדים לקרוא עוד ועוד.

4. חוויות: מופע מיוחד, הצגה או סדנאות הן דרכים נהדרות ליהנות מבילוי משפחתי משותף וליצור זיכרונות בלתי נשכחים. כאשר בסדנאות הילדים גם זוכים לפתח כישורים חדשים.

צילום: יחצ
צילום: יחצ

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here