הנקה כואבת? לא חייבת להיות!

0
1403
כאבים בהנקה
קרדיט: FREEPIK

הבחירה להניק את הילד היא לא רק טבעית אלא גם מומלצת על ידי כל גורמי המקצוע. זאת עקב יתרונות מהותיים שיש להנקה מבחינת חיזוק הקשר בין האם לתינוק, לבריאותו והתפתחותו התקינה של התינוק על מערכות הגוף השונות, מתן הגנה כנגד זיהומים ומחלות וגם לבריאות האם. יחד עם זאת, עבור נשים רבות הבחירה הזו אינה מובנת מאליה בגלל כאבים בזמן ההנקה הנוצרים גם בשל סדקים ופצעים על גבי הפטמות. לכן חשוב לדעת שהנקה אינה חייבת להיות כואבת ושיש פתרונות טובים למצב זה.

מניעה של כאבים בהנקה

ראשית חשוב לדעת שרוב הנשים מרגישות כאבים בזמן ההנקות הראשונות, וגם לאחר מכן במהלך השניות הראשונות של כל ההנקות למשך תקופה ארוכה. אולם קיימים גם מצבים של כאבים ממושכים בכל זמן ההנקה עם תחושה מאוד לא נוחה והסתייגות מפני המשך עם מחשבה על ויתור. במצבים אלו כדאי להסתייע באנשי מקצוע ובהמלצות שיכולות להקל על הכאבים ולמנוע פצעים וזיהומים.

תחילה חשוב לדעת שחלק גדול מאוד מהכאבים בהנקה נובעים ממנח לא נכון של התינוק שצריך להתאמץ על מנת לתפוס את השד. לכן ההמלצה הראשונה היא להתייעץ עם יועצת הנקה שתסייע למצוא את המנח הנכון. מצד שני, לפעמים גם המנח הטוב ביותר אינו יכול למנוע את הכאבים עקב היבטים פיזיולוגיים של הפטמות של חיך התינוק. גם במקרים כאלו אפשר למנוע כאבים והתפתחות פצעים על ידי ביצוע קומפרסים חמים, הימנעות מהצטברות של גודש חלב שמפריע לתפיסה של הפטמות על ידי התינוק, וכמו כן כדאי להשתמש במשחת לינולין טהור ולשמור על אוורור והיגיינה גבוהה של המקום.

הכירו את רפידות ההנקה

יש גם מוצרים המסיימים מאוד למניעה של פצעי הנקה, להקלת כאבים ולריפוי מהיר של סדקים ופצעים בשד בהנקה. דוגמה טובה לכך הן רפידות ההנקה שנקראות מניקל, או באנגלית Mepilex Transfer – פרי פיתוחה של חברה שוודית. מדובר ברפידות שאינן מכילות חומרים פעילים המיועדות לשימוש בזמן הנקה עבור הפחתת כאבים, הגנה על העור, ובמצבים שכבר קיימים חתכים ופצעים סיוע בשמירה על סביבת ריפוי אופטימלית.

כאמור, מדובר ברפידות שאין בהן שום חומרים העלולים להזיק לאם או לתינוק. הן גם לא משאירות שאריות על העור, וניתן ללבוש אותם ולהתאים אותן בכל פעם מחדש לשימוש רב פעמי בצורה קלה מאוד ובלי כאבים. לאורך השנים סיפרו נשים רבות על הפחתה של כאבים בזמן ההנקה ועל שימוש קל ונוח ברפידות איכותיות האלה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here