"חופשת הלידה" בצל הקורונה: מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות עורך סדנאות מיוחדות ב"זום" להפגת מתחים בקרב יולדות טריות בתקופת הקורונה

0
1536
קרדיט: Pixabay

לאור ההצלחה של הסדנאות הקודמות נפתחה סדנה חדשה
ב-20.12, כ- 6 מפגשים, בימי ראשון, בין השעות 10:00-11:30

לאור המתחים הרבים שמעוררת הקורונה בקרב כלל האוכלוסייה, במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות, לאור ההצלחה של הסדנה הראשונה, מכבי שירותי בריאות פותחת בימים אלו, סדנה נוספת ב"זום" בהנחיית עובדות סוציאליות להתמודדות רגשית בקרב אימהות טריות.

 

בחודשים האחרונים אימהות טריות רבות שילדו בתקופת הקורונה, מגלות כי חופשת הלידה שלהן רחוקה מאוד ממה שהן ציפו לה. באופן טבעי, לאחר הלידה עולות בקרב  האימהות תהיות וחששות לגבי האימהות. דווקא בתקופת חופשת הלידה, נשים רבות מקוות כי לצד האתגרים יזכו לרגעי שחרור הכוללים עזרה מצד המשפחה, מפגשים חברתיים במוקדי בילוי ועוד, על מנת לפרוק את המתחים שהצטברו. אולם, בשל הגבלות הקורונה והמשבר הכלכלי לא רק שהחופשה רחוקה מלהיות "חופשה", הקשיים רק מתווספים ומגבירים את תחושת המצוקה, דבר שעלול להתפתח לתסמינים של דיכאון אחרי לידה. במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות זיהו את הסכנה, ויזמו במיוחד עבור אותן אימהות טריות סדנאות מיוחדות אותן מנחה עובדת סוציאלית ונערכות ב"זום".

לאור הצלחת הסדנה הראשונה, בימים אלו נפתחת סדנה נוספת ב"זום", שתתקיים בימי ראשון, כ-6 מפגשים, בין השעות 10:00-11:30.

 

בסדנה שהתקיימה בחודשי הקיץ, השתתפו אימהות מרחבי המחוז, בה הן זכו לשתף את חברות הקבוצה בקשיים, כחלק מטיפול רגשי מניעתי. במידה ואחת מחברות הקבוצה גילתה סימנים למצוקה מוגברת צוות העובדות הסוציאליות המשיכו בטיפול פרטני וסייעו במהירות בזכות הכלים העומדים לרשותן, כחלק מהמעטפת הכללית שהקופה העמידה לחברותיה. במחוז מספרים על כך רב שהסדנה עוררה עניין רב.

 

אורלי אור גרוסמן, ממשתתפות הסדנה: "בזכות החוויה והקבוצה הכרתי שותפות למסע שלי כאימא. גילתי שהתחושות והשאלות שעלו באופן טבעי אחרי ההיריון לא היו ייחודיות רק לי, יחד עם האפשרות לדבר עליהן עם אימהות נוספות וגורמים מקצועיים בסביבה לא שיפוטית היו מרכיב חשוב ומשמעותי בהתמודדות עם הקשיים."

 

ג'וליה גוזמן, מנהלת תחום עבודה סוציאלית במכבי שירותי בריאות מחוז המרכז: "נשים רבות מוצאות בחופשת הלידה שלהן הרבה יותר מסתם חופשה, אלא כלי משמעותי להפגת מתחים שתקופת האימהות טומנת בחובה, באמצעות יציאה מהבית, מפגשים חברתיים ועזרה מצד המשפחה, בין רגע עם כניסת המגבלות כל זה נעלם והמצוקות מתעצמות. במכבי שירותי בריאות

 

זיהינו את הסכנה והחלטנו להקים סדנה מיוחדת שנערכת ב"זום" בכדי לתת מענה לאימהות הטריות ולמנוע מהן לפתח דכאון לאחר לידה".

 

דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות: "אנחנו גאים לעמוד לצד חברינו בכל שלב ובכל הזדמנות. בימים אלו המצוקה גוברת וקשיים רבים עלולים לפגוע בבריאותם של חברים רבים. אנחנו שמחים להציע כלים להתמודדות עם הקושי כדי לספק אוזן קשבת, והדרכה שתמנע בקרב כלל החברים והאימהות הטריות בפרט, את המצוקה מראש."

 

לפרטים נוספים והרשמה: [email protected].

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here