בדיקת ברה – מה המשמעות שלה

0
3397
בדיקת ברה – מה המשמעות שלה
קרדיט https://elements.envato.com/

כפי שאנחנו יודעים, ישנן בדיקות שונות שיכולות ללמד אותנו, האם יש לנו בעיית שמיעה או לא, ואם כן, האם זה מחייב אותנו להרכיב מכשיר שמיעה או שעלינו לעבור פרוצדורה רפואית כזו או אחרת.

אחת הבדיקות הנפוצות ביותר היא בדיקת ברה, בדיקה שמטרתה לבחון את הפעילות החשמלית של עצב השמיעה ואת תגובת המוח לגירוי שנוצר מהקול. צריך לומר, הבדיקה איננה מחייבת שיתוף פעולה מצד הנבדק, ולכן אפשר לבצע אותה לא רק בקרב ילדים או אנשים בוגרים ומבוגרים אלא גם בקרב תינוקות או אנשים שאינם בתפקוד מלא.

כפי שאנחנו יודעים, על מנת לשמוע או לראות, המוח צריך לקלוט אותות מסוימים, אותם הוא מעביר לאוזניים או לעיניים. התגובה של המוח והדרך בה הוא קולט את האותות או הגירויים, מלמדת משהו על היכולת שלנו לשמוע, לראות, ולהגיב לכך.

בדיקת ברה מספקת לנו מידע על הפעילות של עצב השמיעה, התפקוד של מסילות השמיעה וכן על סף השמיעה שלנו. היא בוחנת את היכולת להעביר את המסרים הקוליים מתוך האוזן הפנימית אל גזע המוח ועל הדרך שלנו לקלוט את אותם מסרים, קולות וגירויים. הבדיקה יכולה ללמד אותנו האם יש ירידה באיכות השמיעה ואם קיימת פגיעה בעצב, היכן היא ממוקמת. חשוב להדגיש, הבדיקה מתבצעת בטווח תדרים מצומצם יחסית לבדיקות שמיעה אחרות.

כאמור, הבדיקה איננה דורשת שיתוף פעולה מצד הנבדק, ועל כן אפשר ונהוג לבצע אותה אצל תינוקות למשל, על מנת לבדוק האם יש להם פגיעה בשמיעה והאם הם חווים ירידה בשמיעה מסיבה כזו או אחרת.

כיצד מתבצעת הבדיקה בפועל והיכן אפשר לבצע אותה

בדיקת ברה מתבצעת על ידי שימוש בתוכנות מחשב אשר מסוגלות לרשום את התגובה החשמלית לגירוי שמיעתי שעובר אל האוזן. בעזרת הרישום אפשר לראות באיזו עוצמה הנבדק או הנבדקת, יכולים לשמוע בכל אוזן וכן לקבל מידע אמין לגבי סף השמיעה שלהם. ישנם דברים שיכולים להשפיע על תוצאות הבדיקה, למשל, אם יש נוזלים באוזן התיכונה. זו אחת הסיבות מדוע נהוג לבצע את הבדיקה בקרב תינוקות, שכן הרבה פעמים מתגלה אצלם נוזלים ואז יש צורך לדעת, כיצד לטפל בבעיה ומה סף הפגיעה שהם חווים כתוצאה מכך.

חשוב להדגיש, הבדיקה איננה כואבת, היא איננה פולשנית וגם לא גורמת לאי נוחות. היא מתבצעת באמצעות אלקטרודות אשר מחוברות לראש ואוזניית שמוצמדת לאוזן. במהלך הבדיקה נשמעות נקישות בעוצמות שונות, וכל אחת מהן מעוררת תגובה כזו או אחרת אצל הנבדק או הנבדקת. מן הסתם, במקרה שתינוקות צריכים לעבור את הבדיקה, אז ההורים יהיו איתם וידאגו שיישארו רגועים במהלכה.

ניתן לבצע את הבדיקה במכוני שמיעה, מרפאות פרטיות וכן במרפאות של קופות חולים שמתעסקות בכל מה שקשור לאף אוזן גרון ובפרט בבדיקות שמיעה.

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here