"חופשת הלידה" בצל הקורונה: מכבי עורכת סדנאות מיוחדות לתמיכה בקרב יולדות טריות ב"זום"

0
2098
קרדיט: Pixabay

 לאור המתחים הרבים שמעוררת הקורונה בקרב כלל האוכלוסייה,  מחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות פותח סדנה ב"זום" בהנחיית עובדות סוציאליות להתמודדות רגשית בקרב אימהות טריות.

אורלי אור גרוסמן, משתתפת אחת הסדנאות: "היכולת לדבר על הקשיים, התחושות והמחשבות שעלו עם אימהות נוספות בסביבה לא שיפוטית היו מרכיב חשוב ומשמעותי בהתמודדות עם המצב"

בחודשים האחרונים אימהות טריות רבות שילדו בתקופת הקורונה, מגלות כי חופשת הלידה שלהן רחוקה מאוד ממה שהן ציפו לה. באופן טבעי, לאחר הלידה עולות בקרב  האימהות תהיות וחששות בנושאים הקשורים לאימהות. דווקא בתקופת חופשת הלידה, נשים רבות מקוות כי לצד האתגרים יזכו לרגעי שחרור הכוללים עזרה מצד המשפחה, מפגשים חברתיים במוקדי בילוי ועוד, על מנת לפרוק את המתחים שהצטברו. אולם, בשל הגבלות הקורונה והמשבר הכלכלי לא רק שהחופשה רחוקה מלהיות "חופשה", הקשיים רק מתווספים ומגבירים את תחושת המצוקה, דבר שעלול להתפתח לתסמינים של דיכאון אחרי לידה. במחוז המרכז של מכבי שירותי בריאות יזמו במיוחד עבור אותן אימהות טריות סדנאות מיוחדות, שנערכות ב"זום", אותן מנחות עובדות סוציאליות מומחיות בתחום הבריאות.

 

בסדנה שהתקיימה בחודשי הקיץ, השתתפו אימהות מרחבי המחוז, בה הן זכו לשתף את חברות הקבוצה בקשיים, כחלק מטיפול רגשי מניעתי ותמיכה הדדית. במידה ואחת מחברות הקבוצה גילתה סימנים למצוקה מוגברת, צוות העובדות הסוציאליות המשיכו בטיפול פרטני וסייעו במהירות בזכות הכלים העומדים לרשותן, כחלק מהמעטפת הכללית שמכבי מעמידה לחברותיה. במחוז מספרים על כך רב שהסדנה עוררה עניין רב.

קרדיט: Pixabay

אורלי אור גרוסמן, ממשתתפות הסדנה: "בזכות החוויה והקבוצה הכרתי שותפות למסע שלי כאימא. גיליתי שהתחושות והשאלות שעלו באופן טבעי אחרי ההיריון לא היו ייחודיות רק לי, יחד עם האפשרות לדבר עליהן עם אימהות נוספות וגורמים מקצועיים בסביבה לא שיפוטית היו מרכיב חשוב ומשמעותי בהתמודדות עם הקשיים."

 

ד"ר ג'וליה גוזמן, מנהלת תחום עבודה סוציאלית במכבי שירותי בריאות מחוז המרכז: "בתקופה המאתגרת, בה הריחוק החברתי וחוסר הודאות מציפים קשיים ומצוקות, נשים אחרי לידה נמצאות במצב רגיש וזקוקות לתמיכה יותר מתמיד. החלטנו לקיים סדנה מיוחדת ב"זום" כדי לתת מענה רגשי תמיכתי לאימהות הטריות, שמשלב תמיכה הדדית של נשים אחרי לידה ומענה מקצועי של עובדות סוציאליות. ".

 

דבורה חסיד, ראש מחוז המרכז במכבי שירותי בריאות: "אנחנו גאים לעמוד לצד חברינו בכל שלב ובכל הזדמנות. בימים אלו כאשר המצוקה גוברת וקשיים רבים עלולים לפגוע בבריאותם וחוסנם הנפשי של חברים רבים, אנחנו שמחים להציע כלים להתמודדות עם הקושי כדי לספק אוזן קשבת והדרכה שתטפל מבעוד מועד באמהות שזה עתה ילדו. מאחלים ברכות מזל טוב ליולדות."

השאר תגובה

Please enter your comment!
Please enter your name here